English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 100 زندانی غیرعمد در کرمانشاه

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه از آزادی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد با بلغ بدهی بالغ بر 9.5 میلیارد تومان در مدت ده ماهه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، بابک ترابی با اعلام میانگین بدهی 35 میلیون تومانی این مددجویان اظهار کرد: در فرآیند آزادی محکومان واجد شرایط مددکاران ستاد دیه در زندان در کمترین زمان نسبت به شناسایی زندانیان جرائم غیرعمد اقدام کرده و جهت انجام تحقیقات محلی و ارایه تسهیلات پرونده آن‌ها تحویل گروه‌ تحقیق این مجموعه حمایتی می‌شود که در نهایت پس از احراز ناتوانی و آبرومندی این افراد با عنایت به موقعیت اجتماعی‌شان تسهیلات در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق تعریف مراجع قضایی در حال حاضر 16 جرم به عنوان جرائم غیرعمد شناخته شده‌اند، افزود: این جرائم در سطح این استان بیشتر شامل دیه‌های ناشی از تصادفات رانندگی، دیه‌‌های فوتی و جرحی مربوط به حوادث کارگاهی، بدهکاری مالی غیرکلاهبرداری ناشی از چک و مهریه و نفقه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمانشاه بیان کرد: در ستاد دیه تحقیقات میدانی و نیز رصد آخرین وضعیت اجتماعی، مالی و اخلاقی زندانیان انجام می‌شود تا از عدم کلاهبرداری افراد اطمینان حاصل شود که در این میان ستاد دیه به طور جد درصدد اشاعه کار فرهنگی و احیاء روحیه بخشش و گذشت میان آحاد جامعه است.

ترابی با بیان اینکه سعی می کنیم از شکات تخفیف بگیریم، گفت: علاوه بر کمک های مردمی، گذشت بخشی از مبلغ بدهی توسط شکات و نیز آورده خانوارهای زندانیان از سوی ستاد دیه نیز تسهیلات قرض الحسنه به منظور مختومه شدن پرونده های زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به آمار فعلی بدهکاران غیرعمد استان گفت: هم‌اکنون 330 زندانی جرایم غیرعمد در سطح کرمانشاه تحمل حبس می‌کنند که از این افراد بدهکاران ناشی از صدور چک یا سفته با 230 مددجو بیشترین جمعیت محبوس را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام /

۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۵۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • ساقر
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸
  • 0
  • 0
    0

من ی داداش دارم که دعوا کرده ولی تودعوا خیلی هابودند اونها پسره زدن اما پای داداش من تمام شده الانم براش دیه امده‌زیاده‌نداریم بدیم اسمش هادی یاری اهل‌کرمانشاه‌ ۱۸سالش‌نشده‌اینم شماره پروندش9809988323800779خوشحال میشم کمکش کنیداینم شماره خودش لطفا ممنون
میشم بخاطرخدا وجوانیش


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.