English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تمام زندانیان واجد شرایط ستاد دیه در سیستان محکوم مالی هستند

مدیر ستاد دیه سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار 65 نفری زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: تمامی مددجویان واجد شرایط این مجموعه حمایتی را بدهکاران مالی شامل می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان باحضور درسمینار فرمانداران استان اظهار کرد: با وجود فقر موجود در استان و وسعت جغرافیایی خوشبختانه مجموع زندانیان این استان دو رقمی بوده و مدت حبس همین افراد نیز به طور میانگین 4 ماه را نشان می‌دهد.

وی نقدینگی لازم برای آزادی هر کدام از زندانیان یاد شده را رقمی معادل 25 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هرچند در خصوص 30 زندانی بدهکار مهریه این میزان از بدهی رقمی سنگین‌تر از مبلغ اعلامی است اما به دلیل غیرمعوض بودن این تعهدات مالی امیدواریم زوجات اغلب جوان با گذشت بخشی از میزان مورد مطالبه خود این محبوسان را در آزادی هر چه زودتر یاری کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ زندانی زنی بابت موضوع غیرعمد در زندان‌های سطح استان وجود ندارد، گفت: به دلیل جایگاه سرپرستان خانواده امید است تا روزهای پایانی سال خیرین در آزادی محکومان فعلی دربند همیار این نهاد باشند تا انشالله ضمن کنترل ورودی به زندان در مقطعی از سال جمعیت بدهکاران غیربزهکار را به حداقل ممکن کاهش دهیم. اتفاقی که لااقل یک رقمی شدن آن دور از واقعیت نیست.

سجادی در جمع فرمانداران استان بیان کرد: با شناختی که از شخص استاندار دارم ایشان فردی خیرخواه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند که به همین دلیل تلاش خواهیم کرد برای کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد از ظرفیت استانداری بیشترین استفاده را داشته باشیم که توفیق در این زمینه تضمین کننده سلامت اجتماعی بوده و از بروز هزینه‌های بسیاری جلوگیری خواهد کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از شروع به کار مجدد شورای حل اختلاف شماره 23 ویژه ستاد دیه ابراز خرسندی کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف نقش بسیار موثری در جهت اخذ گذشت از شکات پرونده‌ها داشته و دارند که امیدواریم با فعالیت مجدد شورای حل اختلاف کاهش بسیاری از پرونده‌ها ر ادر دستگاه قضایی و صدالبته این ستاد مردمی داشته باشیم.

a

انتهای پیام/

۲۲ دی ۱۳۹۷ ۰۹:۳۵
تعداد کلیک: ۱,۴۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.