English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تعمیم امر به معروف و نهی از منکر از خود ما شروع می‌شود

مدیرعامل ستاددیه استان فارس، در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های این استان گفت: برای تعمیم بحث نجات بخش و پیشگیرانه امر به معروف و نهی از منکر اولین عامل باید خودمان باشیم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سیدرضا اسکندری مدیرعامل ستاد مردمی دیه فارس در دیدار با اسحاق ابراهیمی معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان های این استان گفت: با اشاره به اینکه اهمیت موضوع آموزش و پیگیری از ورود ناخواسته افراد به زندانها در جرایم غیر عمد و غیر کلاهبرداری همواره برای این ستاد از جمله الویت‌های اصلی به شمار رفته و می‌رود،  در زمینه  فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی افراد جامعه در برخی موضوعات مرتبط با تصادف، نفقه، مهریه، چک مجموعه‌ای 4 جلدی هشدارهای آموزشی این ستاد را با هدف کاهش آسیب های فردی و ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد  به زندان‌ها تهیه و در سطح استان توزیع نموده‌ایم.

مدیرعامل ستاددیه استان با اشاره به تأکیدات فراوان اسلامی در خصوص رعایت انضباط فردی گفت: هر چند در متون دینی و نصوص اسلامی بر مراقبه فردی سفارش فراوان شده اما در خصوص دعوت به معروف و نهی از اقدامات خلاف شرع و ناپسند نیز این اقدام فراموش شده یکی از ارکان قابل توجه ذکر شده در فروع دین قلمداد گردیده است.

وی با اشاره به اینکه با احیای بحث امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین اقدام پیشگیرانه از ارتکاب به جرم و بزه در سطح کشور می‌تواند تحقق یابد، افزود: چنانچه در فروع به وجوب مسئله جهاد، نماز، روزه و دیگر امور اساسی یک مسلمان اشاره شده موضوع امر دیگران به انجام کارهای نیک و تذکر برای ارتکاب اعمال نهی شده نیز از جمله واجباتی است که تنها غفلت همگانی و عدم استمرار ما بر این مهم از اهمیت توجه به آن کاسته است.

مدیرعامل ستاددیه فارس ادامه داد: اگر معتقد هستیم تذکر به شخص متخلف در اصلاح رفتار او اثر گذار است، پس برای تعمیم این نیاز عمومی باید از خودمان شروع کرده و با این اقدام به طور ملموس‌تر اگر بخواهیم به آن بپردازیم از ورود ناخواسته خیلی از هموطنان‌مان به درون زندانها بکاهیم و جمعیت کیفری کشور را به حداقل ممکن تقلیل دهیم.

اسکندری با تشکر از خیران استان که همواره یاور این نهاد مردمی در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده‌اند، گفت: در شش ماهه نخست امسال 220 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با کمک خیران استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای فارس نیز در سخنانی اظهار داشت: محیط کاری زندان آسیب زاست و در این زمینه اگر توجهی به امربه معروف ونهی از منکر نداشته باشیم، نه تنها در انجام رسالت اصلاح و تربیت توفیقی نخواهیم داشت بلکه خود و همکاران‌مان نیز در  معرض آسیب قرار خواهیم گرفت.

ابراهیمی با تأکید براینکه پایبندی به قوانین و مقررات در اجرای امر به معروف و نهی از منکر شرط است، افزود: بر اساس وظیفه ای که به ما محول شده،  همه ما مسئول هستیم با رعایت قوانین و مقررات، ترویج دهنده خوبی ها و پاسدار ارزش‌ها  و آرمان‌ها باشیم و با بهره‌گیری از آیات و روایات به صورت مستمر و مکرر در آگاه‌سازی کارکنان و زندانیان اقدام نماییم.

 

۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۱:۴۰
تعداد کلیک: ۲,۴۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.