English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس 500 بدهکار مالی در آذربایجان شرقی

احتمال وقوع حوادث بعضا جبران ناپذیر برای هر فردی ممکن است اما در این شرایط خیران و موسسات خیریه هستند که می‌توانند گره گشای مشکلات این افراد باشند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سال گذشته خیرین کشور با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی 10 هزار و 679 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند که از این تعداد 368 زندانی جرائم غیرعمد با 328 میلیارد ریال از زندان‌های آذربایجان شرقی آزاد شدند.

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث تصادفات رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک های برگشتی غیرکلاهبرداری، حوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله های زندان شده اند و خانواده های آنها بدون سرپرست و درآمد شده اند؛ تلخی افتادن به زندان بر سر حوادث غیرمنتظره زمانی دوچندان می شود که زندانی زن باشد.

هر چند استان آذربایجان شرقی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق کمک های مالی خیران، در رتبه های خوب قرار دارد و در مدت سپری شده از سال جاری تعداد 210 زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت بدهی بالغ بر 310 میلیارد ریال به آغوش جامعه باز گشته‌اند، اما هنوز نزدیک به 600 زندانی از این نوع در زندان های استان چشم انتظار مشارکت های خیرخواهانه مردمی برای رهایی از پشت میله‌ها هستند.

مدیرعامل ستاد دیه این استان در این خصوص بیان می‌کند: امسال حدود 210 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیران عزیز از زندان‌های استان آزاد شدند که در روند آزادی این دسته از محبوسان نیازمند به میزان 150 میلیارد ریال از مجموع بدهی از طریق ارذایه دادخواست اعسار به تقسیط حل و فصل شده است.

رسول تقی پور با بیان اینکه ستاد دیه متولی آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد است، یادآور شد: اکنون حدود 575 نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که از این تعداد 500 نفر بابت محکومیت‌های مالی و مابقی به دلیل ناتوانی در پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا رانندگی در بند حضور دارند.

وی در تشریح مددجویان مالی اظهار کرد: 406 نفر به دلیل صدور چک بدون پشتوانه، 94  نفر به دلیل تعهد مهریه‌های پرداخت نشدنی و البته نفقه در بند حضور دارند. این آماری است که شامل حال واجدین کمک هستند و الا تعداد محکومان مالی کمی بیش از این آمار اعلامی است.

تقی پور به مشارکت گسترده مردم در شهر تبریز برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر گروه دانشجویی «نگاه خدا» نیز با تامین 30 میلیون ریال، توانستند زمینه آزادی یک نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از شهریور ماه 1394 تا سال 1396، بیش از  دو  هزار  نفر از تعداد زندانیان استان کاهش یافته است که بخش اعظم این افراد استخلاص یافته به زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۱۶ دی ۱۳۹۷ ۰۷:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۷۴۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.