English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مجازات 213 میلیونی بابت عدم رعایت حق تقدم

سهل انگاری در رانندگی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منجر به فوت یکی از هموطنان کشورمان شد و مقصر حادثه را راهی زندان کرد.

به گزارش ایسنا، مجید مددجوی  ۳۶ ساله و متاهل است و از  قشر مستضعف جامعه بوده که با رانندگی امرار معاش می کرده است. این مددجو سوار بر وانت مزدا دوکابین، درحاشیه جاده جهت خرید از مغازه سوپر مارکت توقف کرده بود که اقدام به حرکت به سمت مسیر اصلی جاده کرده و به دلیل عدم رعایت حق تقدم با یکدستگاه پژو ۴۰۵ برخورد و منجر به فوت سرنشین عقب سواری پژو شده است.

علت تامه تصادف نقض ماده ۱۴۰ آئین نامه راهور و  بی احتیاطی از جانب راننده وانت مزدا (مددجو) به دلیل عدم رعایت حق تقدم عبور بوده و علت فوت سرنشین عقب سواری پژو (حسب نظریه تشخیص پزشکی قانونی) نیز صدمات متعدد بدنی و عوارض ناشی از آن براثر اصابت جسم سخت است.

تاریخ وقوع تصادف این حادثه  ۱۱ مردادماه سال ۹۵ بوده و تاریخ صدور رای دادگاه بدوی ۱۰ آبان ماه سال ۹۵ از یکی از شعب دادگاه کیفری در استان فارس بوده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به ماده ۳۲ قانون جدید بیمه شخص ثالث که طرفین حادثه مکلفند بعد از قطعیت حکم، مدارک مورد نیاز را به شرکت بیمه تحویل و اعلام خسارت کنند و نیز  حسب بند ۴ شرایط بیمه نامه شخص ثالث، ملاک پرداخت بیمه گر نرخ دیه در تاریخ قطعیت دادنامه است و در این مورد به دلیل اینکه تاریخ قطعیت دادنامه ۱۰ آبان ماه سال ۹۵ و تاریخ ارایه  مدارک و تشکیل پرونده در شرکت بیمه ۲۳ خرداد سال ۹۶ بوده لذا قصور مددجو در تحویل به موقع مدارک و تشکیل پرونده در سال ۱۳۹۶ موجب پرداخت دیه به نرخ تاریخ تصادف یعنی سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده  است.

 علی رغم ارسال پرونده به صندوق تامین خسارت های بدنی، صندوق مذکور از آنجایی که مستند به صورتجلسه مورخ ۲۹ خرداد سال ۹۲ هیات محترم وزیران، خسارت های بدنی مازاد بر سقف تعهدات بیمه نامه به آن صندوق محول شده است و در پرونده مددجو سقف تعهدات بیمه گر ۲۰۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در زمان پرداخت از سوی بیمه گر، تکافوی خسارت زیان دیده را می کرده و پرداخت مابه التفاوت دیه در تعهد صندوق تامین خسارت های بدنی نبوده و پرداختی صورت نگرفته است.

در این پرونده جمع کل دیه به نرخ دیه سال۱۳۹۷ مبلغی معادل ۲۱۳ میلیون تومان است که مبلغ پرداختی شرکت بیمه ایران ۱۹۰ میلیون تومان است و پرداختی هم به  صندوق تامین خسارت های بدنی صورت نگرفته است.  همچنین علی رغم تلاش واحد صلح و سازش نمایندگی ستاد دیه استان فارس متاسفانه نتیجه  مثبتی در این راستا حاصل نشد.

بر اساس این گزارش، مبلغ درخواستی موردنیاز جهت آزادی این مددجو ۴۱ میلیون تومان  است و نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۵
تعداد کلیک: ۱,۴۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.