English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رکود بازار و پوشاک خارجی بانوی تولیدکننده را روانه زندان کرد

زن جوان که برای کمک به همسرش و با توجه به تجربه چندین ساله، یک کارگاه تولیدی پوشاک راه‌اندازی کرده بود، به خاطر وفور پوشاک خارجی در بازار، با بدهی سنگین روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم ، مریم سادات بانوی 31 ساله یاسوجی است که بنا به تجارب چندین ساله خود در زمینه خیاطی تصمیم می‌گیرد برای تامین هزینه‌های خانه و بویژه مخارج تحصیلی فرزندانش با دایر کردن یک تولیدی کمک حال همسر باشد اما عدم فروش کالاهای تولیدی در سطح وسیع او را با یک شکست سنگین همراه ساخته و تمام تلاش او برای رهایی از این مشکل ره به جایی نمی‌برد.

واردات کالاهای ارزان ترک و چینی هم مزید بر علت شده و حتی فروش بدون استفاده محصولات این تولیدی کوچک مشتری چندانی نداشته و به دلیل پایین بودن همین تقاضا او ابتدا برای پرداخت حقوق معوقه سه نفر از نیروهای شاغل خود مجبور به فروش چرخ‌های خیاطی شده و در ادامه به دلیل اقساط پرداخت نشده از سوی بانک روانه زندان می‌شود.

مبلغی که این خانم از دو بانک دولتی اخذ می‌کند بیشتر صرف اجاره‌بها و خرید پارچه شده اما با نوسان بازار در طول یک سال و اندی فعالیت او بدون هیچ استفاده‌ای به ضرر اجناس خود را به فروش می‌رساند اما باز از عهده محکوم‌به برنمی‌آید و به ناچار از تاریخ 5 تیر ماه سال گذشته روانه یکی از زندان‌های استان کهگیلویه و بویر احمد می‌شود.

طبق تحقیقات ستاد دیه اصل بدهی به دو بانک رقمی معادل 170 میلیون تومان بود که با تامین بخشی از محکوم‌به از سوی شخص مددجو و البته ارائه تسهیلات از سوی این نهاد حمایتی مبلغ یاد شده به 20 میلیون تومان تنزل پیدا کرده اما با این وجود مشکلات مرد خانه و عدم پشتوانه مالی مانع آزادی این مادر است.

بنابر استعلام به عمل آمده همسر این خانم که کارگر میدان تره بار بوده و از این طریق امرار معاش می‌کرده است از سال 93 به دلیل ضعف جسمی و در ادامه مشکلات عمیق روحی و انجام آزمایشات مکرر با تایید از کارافتادگی خانه نشین می‌شود.

این شخص که علاوه بر مخاطرات ذهنی گرفتار بیماری قند است در خانه‌ای کوچک و استیجاری در روزهای نبود همسر در خانه مسئولیت نگهداری از فرزندان 7 و 9 ساله را بر عهده دارد.

طبق تایید اداره ثبت اسناد و املاک استان و همچنین پلیس راهور ناجا اعضای این خانواده فاقد هر اموال منقول و غیرمنقولی هستند که با فروش آن قادر به تامین بدهی‌شان باشند.

اگرچه مسئولین زندان به دلیل شرایط حاد همسر و مشکلات فرزندان محصل او با رعایت قانون و تا آنجایی که مقررات به آن‌ها اجازه داده در اعطای مرخصی به این زندانی دریغ نداشته‌اند اما این خانم این روزها تنها برای یک مبلغ نه چندان سنگین در حبس بسرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۳ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۰۱
تعداد کلیک: ۱,۳۸۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.