English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی بیش از ۱۰۰ زندانی غیرعمد با صرف هزینه‌های ترحیم

از دو سال گذشته مردم استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل با صرف بخشی از مراسم ترحیم عزیزان از دست رفته خود زمینه آزادی بیش از ۱۰۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌های ایرانی و بویژه خانواده‌های آذری زبان شهرهایی چون تبریز، اردبیل و همدان با اختصاص تمام یا بخشی از مراسم هفتم، چهلم یا سالگرد درگذشت اعضای درگذشته خود موجبات آزادی بسیاری از سرپرستان خانواده‌های نیازمندی را فراهم کرده اند که صرفا برحسب بدهی در بند حضور داشتند.

در این اقدام پسندیده طبق اظهار مسئولین نمایندگی‌ ستادهای دیه آذربایجان شرقی و اردبیل تعداد ۷۵ خانواده برای احسان مطلوب عزیزان مرحوم خود به ستاد دیه مراجعه کرده و ضمن حمایت از برخی هموطنان ناتوان مالی از بروز بسیاری از معضلات فردی و اجتماعی در بین خانواده‌های این افراد پیشگیری کرده‌اند.

این روزها به مدد اهالی رسانه این سنت حسنه نه فقط در بین چند استان بلکه با تبلیغات انجام شده خوشبختانه به یک فرهنگ عمومی بدل شده است که اخبار پراکنده‌ای از شهرهایی چون مشهد و لرستان گواه این امر است.

در ترویج این اقدام خیرخواهانه بدون شک همیاری هنرمندان و چهره‌های محبوب ورزشی یا سیاسی بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

در این میان برخی از خیرین خداجو نیز نسبت به وقف یا تعیین بخشی از میراث خود به زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کرده اند که برای نمونه بر اساس وصیت یک بانوی نیکوکار اردبیلی تمامی پس‌انداز شخصی شان به همت فرزندان صرف آزادی ۸ بدهکار غیربزهکار تحت حمایت ستاد دیه شد.

موضوعی که کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را از دیگر امور خیریه متمایز کرده این است که ما با آزادی یک مسلمان، یا بهتر است بگوییم با رهایی یک انسان از بند، در حقیقت هویت او را به او بازگردانده و با این اقدام نه فقط گره‌ای از گره‌های او را باز کرده‌ایم، بلکه سلامت اجتماعی و روانی خیل زیادی از عزیزان، فرزندان و همسران چشم‌انتظار آن‌ها را تضمین کرده‌ایم.

انتهای پیام /

۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۶:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۲۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.