English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ماسه بادی مرد دارابی را به حبس کشید

یک زندانی غیرعمد که بدهکار غیربزهکار است بر اساس گزارش مددکار زندان و گروه تحقیق مبنی بر عجز از پرداخت بدهی که محرز و مسلم شده است استحقاق هر گونه مساعدت را دارد.

 

به گزارش ایسنـا، در ۲۴ فروردین ماه سال ۹۲  یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از شهرستان‌های استان فارس با مشخصات فردی به نام مجید در مسیر غرب به شرق در حال حرکت بوده که با   قسمت جلو یا مانع سطح راه که یک تپه شن بوده برخورد می‌کند و تپه شن به ارتفاع تقریبی 80 سانتی متر و مسافت اشغال شده توسط آن دو ونیم متر از منتهی الیه سمت راست راه به سمت وسط معبر بوده و ظاهرا مربوط به ساختمان مسکونی در حال ساخت مجاور خیابان بوده که تحقیقات بیشتر در خصوص مالک یا مسئول ساختمان یا فردی که اقدام به مسدود کردن راه از طریق ریختن شن کرده است به کلانتری مربوطه و مراجع ذی صلاح موکول شده است و باعث واژگونی وسیله نقلیه و مصدومیت راکب موتورسیکلت در محل وقوع حادثه و سرانجام فوت نامبرده در مرکز درمانی می شود.

در بازدید از وقوع حادثه آثار کشیدگی لاستیک موتور سیکلت قبل از برخورد تپه شنی در فاصله چهار متری آن رویت شد و وسیله نقلیه پس از برخورد با تپه شنی کاملا کنترل خود را از دست داده و در سطح راه واژگون می شود. نقطه سقوط وسیله نقلیه بعد از برخورد با تپه شنی در دو متری آن مشاهده شد. همچنین آثار خون که حاکی از سقوط راکب وسیله نقلیه بر سطح آسفالت است در هفت متری بعد از تپه شنی مشاهده شد.

در ادامه نیز وسیله نقلیه به صورت مورب بر سطح آسفالت کشیده شده و بعد از پیمودن مسافتی به میزان 23 متر در وضعیت نهایی قرار می گیرد که آثار کشیدگی موتورسیکلت و آسیب دیدگی آن ناشی از این حادثه موجود است.

براساس این گزارش، علاوه بر شهادت شهود و مطلعین در بازدید از محل وقوع حادثه نیز آثار برخورد وسیله نقلیه با تپه شنی رویت شده است و میزان پرتاب وسیله نقلیه و میزان خسارت وارده بیان گر تجاوز وسیله نقلیه از سرعت مجاز با حداقل تخطی از سرعت مطمئنه است.

طبق آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، ریختن شیشه، بطری، پیچ، سیم، حلبی، نخاله‌های ساختمانی و زباله، مصالح ساختمانی، شست‌وشوی وسایل نقلیه، ایجاد موانع و به طور کلی هر عملی که باعث سد راه و ایجاد خطر و انحراف وسایل نقلیه از مسیرحرکت باشد بر روی راه‌ها، شانه جاده‌ها وحریم قانونی آن‌ها ممنوع است. همچنین ریختن هر گونه زباله، ضایعات و اشیا ، آب دهان و مانند آن از درون خودرو به وسیله راننده یا سرنشینان ممنوع است. همچنین رانندگی با دوچرخه های موتوردار در شب با سرعت بیش از چهل کیلومتر در ساعت مجاز نیست، مگر اینکه نور چراغ جلو آن ها برای تشخیص اشیا و انسان از فاصله صدمتری کافی باشد که در این صورت هم نمی تواند از حداکثر سرعت مجاز تجاوز کنند.

بی مبالاتی از جانب راکب موتورسیکلت به علت تجاوز از سرعت مجاز به میزان 50 درصد و عدم رعایت نظامات دولتی از جانب مالک یا مسئول واحد مسکونی در حال ساخت مجاور محل وقوع حادثه و یا فردی که اقدام به ریختن شن در سطح معبر و انسداد راه کرده است به میزان 50 درصد از علل تامه تصادفات هستند.

متهم پرونده مجرد است  و از  23 آبان سال 96 در بازداشت به سر می برد. کل بدهی اش 115 میلیون تومان است که  18 میلیون تومان انرا شکات اعلام رضایت کردند و مبلغ آورده مددجو 4 میلیون تومان است و مبلغ تسهیلات بانک عامل 13 میلیون تومان است و باقی مانده بدهی است 80 میلیون تومان است و مددجو با عنایت به گزارش مددکار زندان و گروه تحقیق مبنی بر عجز از پرداخت بدهی که محرز و مسلم شده  است استحقاق هر گونه مساعدت را دارد.

براساس این گزارش نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکار غیربزهکار مشارکت کنند می توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به سماره ۱۵-۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۱۰:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۲۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.