English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی نصف زندانیان غیرعمد اردبیل افزون بر یک میلیارد است

هم اکنون 420 زندانی جرایم غیرعمد در استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی نیمی از این افراد افزون بر یک میلیارد ریال است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هفدهمین جلسه هیأت امنای نمایندگی این مجموعه در اردبیل با کاهش زندانیان مهریه و چک به ریاست یوسف خدادادی، معاون رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

در این جلسه کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه این استان با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست این نهاد مردمی در سال جاری گفت: از ابتدای فرودین تا یکم مهر ماه تعداد290 پرونده محکومان غیرعمد در جلسات هیأت امنا مطرح گردیده که از این تعداد  106 فقره با تفکیک 95 بدهکار مالی و 11 محکوم به پرداخت دیه منجر به آزادی شده است.

وی با بیان این که 3 نفر از زندانیان آزاد شده را زنان شامل می‌شوند، افزود: مبلغ بدهی این محبوسان رقمی معادل 240 میلیارد ریال بود که در روند آزادی به میزان یک میلیارد و 941 میلیون ریال آن را خیرین استانی تامین کردند.

محبوبی با اشاره به برنامه‌های ستاد دیه در بازدید از زندان‌های استان و دیدار چهره به چهره با شکات و مددجویان اظهار کرد: با عنایت به افزایش تعداد زندانیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته فاصله این بازدیدها کوتاه‌تر شده و در روند تحقیق و بررسی پروند‌ه‌ها وقت زیادی از کارکنان این نهاد در راستای رسیدگی به موضوعات در زندان سپری می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 420 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 590 میلیارد ریال در اردبیل وجود دارد که 262 تن از این زندانیان محکومیتی بالای  یک میلیارد ریال دارند که استخلاص این افراد به دلیل سنگین بدون محکومٌ‌به به همکاری بیشتر شکات خصوصی و اولیاءدم نیاز دارد.

در این جلسه پرونده 24 بدهکار مالی اغلب سرپرست خانواده با مبلغ محکومیت 153میلیارد ریال  مورد بررسی قرار گرفت که اعضاء با ارایه تسهیلات به 10 نفر از این افراد موافقت کردند.

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۱۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.