English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندانی شدن حتی یک فرد در نظام اسلامی مطلوب نیست

رئیس سازمان زندانها با انتقاد از برخود یکسان قضایی نسبت به متهمان و محکومان یک پرونده گفت: بر اساس نصوص صریح دینی زندانی شدن حتی یک فرد در نظام اسلامی مطلوب نبوده و نخواهد بود.
دکتر اصغر جهانگیر رئس سازمان زندانها و عضو هیئت مدیره ستاددیه کشور، در جلسه تودیع و معارفه معاون قضایی و اجرای احکام رئیس سازمان زندانها با بیان اینکه باید سعی کنیم تا حد امکان جمعیت کیفری زندان را کاهش دهیم، گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا شأن و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در همه شئون به جایگاه واقعی خود برسانیم و قطعا زندانی شدن حتی یک فرد در نظام اسلامی مطلوب نیست و امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های لازم علاوه بر کاهش جمعیت کیفری، مددجویان را به معنی واقعی کلمه آماده بازگشت سالم به جامعه کنیم.
رییس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه گفت: معاونت قضایی و اجرای احکام باید فراتر از فعالیت‌های ستادی با ورود به پرونده‌های زندانیان و بررسی محتوای آن ضمن تعامل اثر بخش با مراجع قضایی در رفع مشکلات مددجویان اقدام کند، ولو اینکه وضعیت قضایی مددجو بخصوص مددجویان بلاتکلیف یک ساعت زودتر مشخص شود،  قطعا اثرات مثبت اجتماعی در پی خواهد داشت.
مشاور رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت تفکیک کامل مددجویان بلاتکلیف از سایر مددجویان گفت: هرچند این کار هم اکنون در داخل زندانها انجام می‌شود ولی باید برنامه‌ریزی لازم را برای ایجاد مراکزی در بیرون از زندان داشته باشیم تا افراد بلاتکلیف تا زمان دریافت حکم قطعی وارد زندان نشوند؛ چرا که نباید به کسی که هنوز جرمش ثابت نشده است به چشم زندانی نگاه کنیم.
جهانگیر یکی از مشکلات مددجویان را بحران هویت دانست و گفت: بحران هویت و جدا شدن فرد از هویت‌های خویش که با ورود وی به زندان رخ می‌دهد می‌تواند مانع بزرگی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها باشد که باید با تمام توان تلاش کنیم تا ضمن هویت بخشی به مددجویان آنها را برای بازگشت سالم به جامعه آماده کنیم.
وی افزود: هر میزان که در بازسازی شخصیت مددجو و برقراری ارتباط موثر وی با جامعه و خانواده موفق باشیم می‌توانیم از آسیب‌های بعدی جلوگیری کرده، چرا که دور افتادن مددجو از خانواده‌اش یعنی تولید ده‌ها زندانی دیگر.
۲۸ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۲۹
تعداد کلیک: ۲,۴۴۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.