English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استمهال و تعدیل هم بر مشکلات معیشتی مرد بیرجندی فایق نشد

بدهی ناشی از دریافت وام از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با سود بالای ۲۰ درصد در معاملات خودرو مرد عائله مند بیرجندی را راهی زندان کرده و هر روز بر بدهی‌اش افزوده می شود.

به گزارش ایسنا، این مددجو در شروع معاملات هیچ سرمایه‌ای از خود نداشت و از طریق اخذ تسهیلات از بانک‌ها با سود بالا و از طریق دادن چک به فروشندگان معامله می کرده است. وی در سال ۱۳۹۰ مورد معامله دو دستگاه خودرو با دو نفر به مبلغ  ۳۰ میلیون تومان شد که در قبال آن چک دریافت کرده ولی به صورت پراکنده طی مدت ۲ سال موفق به اخذ پول خود می شود و مبالغ فوق را بابت اقساط تسهیلات بانکی پرداخت کرده است. اخذ وام از بانک ها که از یکی از بانک ها مبلغ  ۱۰ میلیون تومان کارت اعتباری دریافت می کند و تا سال ۹۴ مبلغ ۱۲ میلیون تومان پرداخت و در حال حاضر ۲۴ میلیون تومان دیگر بدهکار بانک است و از بانک دیگر در سال ۹۳ مبلغی معادل  ۵۰ میلیون تومان دریافت می کند و تا اواسط سال ۹۵، ۴۵ میلیون تومان آنرا پرداخت کرده که در آخرین استعلام ۱۰۵ میلیون تومان دیگر بدهکاری وی اعلام شده است.

این مددجو به علت محکومیت مالی غیرعمد ناشی از مطالبه بابت قرارداد تسهیلات و کلیه خسارات قانونی تابعه طی احکام صادره از شعبات حقوقی دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف از  سال  ۹۵  در زندان بیرجند است و حسب اعلام واحدهای اجرای احکام مدنی و شورای حل اختلاف مجموع آخرین مانده بدهی نامبرده با احتساب اصل خواسته و تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری حدود ۲۹۶ میلیون تومان است که واحد مددکاری ستاد دیه با توجه به کثرت تعداد پرونده های محکومیت مالی با شکات وارد مذاکره شده و نهایتا توانست مبلغ ۹۶ میلیون تومان از شکات گذشت اخذ کند و باقی مانده بدهی‌اش  به میزان ۲۰۰ میلیون تومان است که با پرداخت مبلغ مانده از زندان آزاد خواهد شد.

 هزینه های جاری زندگی با وجود یک فرزند دانشجو و یک فرزند دانش آموز و پرداخت اجاره بهای مغازه از سال ۹۴ از دیگر مشکلات این مددجوست و مستحق دریافت کمک است واز زمان بازداشت این مددجو تاکنون به علت سودهای بانکی بالغ بر ۳۶ درصد بدهی اش افزوده شده است.

این مددجو  فردی آبرومند، دارای اعتبار و از سادات است و شرایط برای وی بسیار دشوار شده است، به طوری که به علت جلوگیری از ورود وی به زندان همسرش نیز وام دریافت می کند و بابت بدهی به بدهکاران شخصی پرداخت می کند که حکم جلبش نیز صادر شده است و در صورت ادامه روند بدهی مددجو، همسرش نیز به زندان منتقل خواهد شد و معلوم نیست سرانجام فرزندانش چه می شود؟ البته ناگفته نماند که نماینده ولی فقیه در استان ماهیانه مبلغ ۱۳۰ هزار تومان کمک تامین نیازهای اولیه به خانواده اش را اختصاص داده‌اند.

از طرفی وی  در سال ۹۰ صاحب دو فرزند دوقلو می شود که یکی از فرزندانش به علت بیماری مغزی مادرزادی و علی رغم هزینه های بالای درمانی که برای فرزندش کرده بود ولی فرزندش بعد از شش ماه فوت می کند.

این مددجو در سال ۹۴  برای جبران بدهی اش مجبور به فروش منزل مادری خود می شود وعلاوه بر اینکه دارای ۴ نفر تحت تکفل بوده و مادرش نیز فردی نیازمند و با وی زندگی می کند و از سادات است و دارای یکسال سابقه حضور در جنگ تحمیلی را دارد ولی در حال حاضر مدت دو سال است که به طور مستمر در بازداشت به سر می برد.

پرونده این مددجو در جلسه هیات امنای ستاد دیه کشور مطرح شد و در نهایت  با تسهیلات وام برای این مددجو موافقت شده زیرا نامبرده به دلیل عدم ارایه سند و ضامن معتبر تاکنون موفق به اخذ تسهیلات وام ازبانک های عامل نشده است.

براساس این گزارش، ستاد دیه کشور نیز با توجه به مدت ماندگاری و وضعیت بسیار نامطلوب اقتصادی این مددجو نامه ای را خطاب به نماینده محترم ولی فقیه در استان نوشته است  تا بخشی از بدهی اش در صورت امکان از آن طریق پرداخت شود.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱  دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۴
تعداد کلیک: ۱,۱۶۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.