English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تب‌برفکی پای ودود را به حبس کشید

مرد اردبیلی با وجود کهنسالی به دلیل بیماری دام‌هایش متحمل زیان سنگینی شده و متعاقب آن سر از زندان در می‌آورد.

به گزارش ایسنا، حاج ودود مردی روستایی است که 10 سال گذشته در آستانه پیری به دلیل تحلیل عضلات (آتروفی) از حرفه اصلی خود یعنی کشاورزی فاصله گرفته و با تجاربی که در امر پرورش گاو و گوسفند داشته برای تامین معیشت خانواده تصمیم به خرید و فروش این حیوانات بپردازد اما بیماری دام‌ها و همچنین بالا و پایین شدن‌های قیمت دام در بازار این مرد عائله‌مند را بعد یک عمر زندگی شرافتمندانه صرفا بر حسب ناتوانی مالی روانه زندان می‌کند.

«ودود- الف» که از نوجوانی در کار کشت محصولات کشاورزی بوده به دلیل کار سخت و البته مشکلات جسمانی تصمیم می‌گیرد برای رفع نیازهای مادی خانواده پر جمعیت خود از سال ۱۳۸۹ به همراه یکی از بستگان در روستایی از توابع شهرستان اردبیل به کار قصابی و دامداری بپردازد.

به دنبال همین و از روی اعتماد به مشتریانی که بیشتر آنها عشایر منطقه بودند رجوع کرده و با توافق نسبت به فروش امانی گوشت و دام زنده بدون دریافت چک یا سفته می‌پردازد.

بعد از جدایی شریک از همکاری با حاج ودود به دلیل پیگیری و شناختی که این مددجو از ظرفیت‌های بومی روستای محل سکونت خود داشته، طبق گزارش گروه تحقیق ستاد دیه او روزانه تا سقف ۴ میلیون تومان هم خرید و فروش گوشت و دام زنده انجام می‌داده و از این رو برای خودش اعتبار و جایگاهی کسب کرده بود.

خانواده پدری این مددجو از دامداران بزرگ و شناخته در شهرستان پارس‌آباد به حساب می‌آمدند که آن‌ها نیز به دلیل شیوع بیماری نوع «پی‌پی‌آر» از سال 90 تا کنون به دلیل تلف شدن 800 گوسفند با ارزش تقریبی 320 میلیون تومان گرفتار مشکلات مالی شده به دلیل بیمه نبودن دام‌ها گرفتار شکایت طلبکاران شده‌اند.

افزون بر این بدهی خصوصی، شیوع بیماری در بین دام‌های این خانواده موجب افزایش واردات گوشتی از کشورهای همسایه شده و با کاهش قیمت دام در داخل کشور مشکلی دیگر بر مشکلات نه فقط حاج ودود بلکه بسیاری از مردمان این منطقه اضافه شده است.

در حال حاضر مددجوی این پرونده هرچند با دریافت تسهیلات بانکی و همچنین فروش یک قطعه زمین تجاری و دام‌های باقیمانده خود به زیر قیمت بازار بخش قابل توجهی از بدهی‌ها را پرداخت کرده اما به دلیل عدم پشتوانه مالی از تیر ماه سال 95 با مجموع بدهی بالغ بر 197 میلیون تومان  راهی زندان می‌شود.

همسر و سه فرزند این مرد روستایی که در غیبت حاج ودود تنها با دریافتی بیارانه دولتی امرار معاش می‌کنند در راستای آزادی او هرچند مبلغ محکوم‌ٌبه را به 125 میلیون تومان رسانده‌اند اما بابت تنگدستی در پرداخت مابقی همچنان نان‌آور آن‌ها در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۷ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۴
تعداد کلیک: ۱,۱۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.