English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

واردات روسی پای روحانی اردبیلی را به زندان باز کرد

مشکلات بازار چوب در داخل و واردات بی‌رویه چوب از روسیه پای یک پیشه‌ور اردبیلی که تحصیلات حوزوی دارد را به زندان باز کرد.

به گزارش ایسنـا، این مددجو که طلبه روحانی است در سال ۱۳۸۵ برای تامین هزینه‌های زندگی‌اش با دریافت مبلغ ۶۲ میلیون تومان از بانک‌های ملی و ملت یک سوله خالی که موقوفه مسجدی است در اطراف یکی از شهرهای استان اردبیل برای مدت ۶ سال اجاره می‌کند و شروع به فعالیت فرآوری چوب و تولید زیرپایی می‌کند که از این محصولات چنان چه در گزارش کارشناسان آمده اس در ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

او بر همین اساس به مدت یک سال کارگاهش بازدهی مطلوب را داشت اما تا زمانی که واردات چوب‌های فراوری شده روسی پایش به ایران باز شد که این وارادت به مراتب از چوب‌های ایرانی ارزان‌تر و هم از نظر کیفیت بادوام‌تر بود. همین اتفاق قصه روحانی مددجوی این پرونده را غصه‌دار کرد و نه فقط این پیشه‌گر اردبیلی را بلکه بسیاری دیگر از کارگاه‌های تولیدی را با رکود مواجه نمود.

وی برای اینکه بتواند به کارگاه خود رونق داده و آن را به دلیل اشتغال دو کارگر عائله‌مند از به اصلاح شکست مالی نجات دهد، از بانک مهر اقتصاد و امام رضا علیه‌السلام مبلغی معادل ۳۹ میلیون تومان را در قالب تسهیلات دریافت می‌کند و برای از حفظ چرخه تولیدات و جبران قسمتی از زیان وارده از روی ناچاری سیر کار خود را تبدیل به ساخت جعبه‌های میوه می‌کند تا شاید در فروش آن‌ها در بازار توفیقاتی داشته باشد. اما از بد حادثه به علت نواسانات قیمت بازار و اختلاف فاحش هزینه‌های خرید چوب خام و هزینه های سربار کارگاه از جمله دیرکرد اقساط، زمینه زمینگیر شدن این فعال اقتصادی فراهم شده و در ادامه مشکلاتی برای او پیش‌ می‌آید که به اذعان خودش خوابش را هم نمی‌دید.

این مددجو ۴۴ ساله که از جمله ایثارگران  در جنگ تحمیلی است به دلیل عدم پشتوانه مالی با همه تلاشی که ضمن فروش خودروی سواری‌ و بسیاری دیگر از لوازم کار و زندگی‌اش می‌کند اما باز موفق نمی‌شود از پس بدهی‌ها، دستمزد کارگران و هزینه‌های آب و برق کارگاه برآمده و برای همین با طرح شکایت از سوی چند شاکی خصوصی روانه زندان می‌شود.

در تولیدات جعبه میوه هم به خاطر اینکه او از چوب‌های چنار استفاده می کرده و این نوع چوب‌ها طبق گواهی اهالی فن در برابر سرمای زمستان بسیار شکننده و ضعیف هستند، در مدتی که کارگاه تعطیل بوده هم از بین می‌روند.

این مددجو که از خانواده شهدا است، طبق استعلام گروه تحقیق ستاد دیه تهی دست و از طبقه کم درآمد جامعه به شمار آمده و هم ‌اکنون او و خانواده‌اش ممری جز دریافتی یارانه دولتی ندارند.

نامبرده فردی تحصیل‌کرده و آبرومند است که برای تغییر اوضاع زندگی‌ اقدام به این فعالیت فرآوری در یکی از شهرهای استان اردبیل نموده بود تا از طریق دریافت تسهیلات بانکی ضمن خدمت به چرخه ملی موضوع معیشت خویش و چند خانواده نیازمند را هم فراهم نماید که به دلیل واردات بی‌رویه چوب از خارج از کشور و و نوسانات بازار با چنین مشکلی مواجه شده است. مشکلی که با حکم قاضی دادگاه  از ابتدای شهریور سال ۹۵ در یکی از زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کند

طبق اعلام واحدهای اجرای احکام مدنی، مجموع آخرین مانده بدهی این مددجو با احتساب اصل خواسته و خسارت تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری مبلغی بیش از ۱۴۷ میلیون تومان است که طبق پژوهش محلی و میدانی در فرآیند آزادی ستاد دیه این محکوم‌ٌبه در حال حاضر به رقم ۸۳ میلیون تومان رسیده است.

نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

۴ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۱۲
تعداد کلیک: ۱,۱۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.