English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هنداونه‌های فروش نرفته کاسب عائله‌مند را به حبس کشید

سایه مشکلات معیشتی مردم در روزهای اخیر بر بازار میوه بی تاثیر نبود و میوه فروش اردبیلی به دلیل نامرغوب بودن بار میوه‌اش، سرمایه اش را از دست داد و راهی زندان شد.

به گزارش ایسنـا، «مجید» مددجویی است که  برای تامین هزینه‌های زندگی‌اش به کار میوه فروشی در میدان تره‌بار مشغول بود و به خاطر نداشتن سرمایه اولیه به صورت امانی میوه از میدان تره‌بار دریافت و پس از فروش میوه‌ها در بازار پول آن را پرداخت می کرد. این مددجو برای تامین جهیزیه خواهرش در سال 91 مبلغ 11 میلیون تومان به بازار بدهکار می‌شود و بیشتر سود به دست آمده از فروش میوه‌ها را صرف پرداخت بدهی‌اش به بازار از بابت خرید جهیزیه می‌کند.

متاسفانه مجید برای رهایی از فشار اقتصادی و بهتر شدن اوضاع زندگی اش در شب چله سال 93 اقدام به خرید 7 تن میوه (انار و هندوانه) با قیمت سه هزار تومان می‌کند که به خاطر کم تجربه بودن در کار میوه‌فروشی و آشنا نبودن به بازار و همچنین پخش هندوانه ارزان قیمت توسط وانت بارها و نامرغوب بودن میوه‌ها، هندوانه‌های خریداری شده‌اش در بازار فروش نمی‌رود و با توجه به اینکه هندوانه در این فصل سردخانه‌ای است و بیشتر از یک روز در فضای بیرون باقی نمی‌ماند تمامی آنها خراب می‌شود و متاسفانه تمام سرمایه‌اش را از دست می‌دهد.

مجید 32 ساله و متاهل و دارای یک فرزند خردسال است و تهی دست و از طبقه کم درآمد جامعه است که سرپرستی پدر و مادرش هم با اوست و هیچ گونه اموال منقول و غیرمنقول از خود نداشته و درآمدی جز دریافتی یارانه دولتی ندارد و سزاوار دریافت کمک از ستاد دیه است. این در حالی که شکات پرونده هم درست کاری و امانت داری مددجو را تایید کرده‌اند.

در حال حاضر مجید به علت 12 فقره محکومیت مالی و چک و تمامی خسارات قانونی طی احکام صادره ازشعبات حقوقی دادگاه شورای حل اختلاف در استان اردبیل از تاریخ دوم آبان ماه سال گذشته در یکی از شهرستان های این استان محبوس است.

آخرین مانده بدهی این مددجو با به شمارآوردن اصل خواسته و خسارت تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری مبلغی بیش از 68 میلیون تومان بود که با مذاکرات واحد مددکاری ستاد دیه استان اردبیل با شاکی پرونده ها، در نهایت مبلغی بیش از هفت میلیون تومان گذشت رضایت مندانه از شکات پرونده ها بدست آمد و با این احتساب توان پرداختی مددجو بیش از 22 میلیون تومان است که پس از کاستن آن از بدهی اش، جمع نهایی بدهی اش  37 میلیون و 300 هزار تومان است.

براساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/


۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۴۳۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.