English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

33 زندانی جرائم غیر‌عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی از آزادی 33 زندانی جرائم غیر‌عمد استان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

محمد‌علی اربابی مدیر کل زندان‌ها و مدیرعامل ستاددیه استان خراسان جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: در سه ماه نخست سال جاری 13 نفر از زندانیان جرائم غیر‌عمد خراسان جنوبی با همکاری ستاد دیه آزاد شدند.

وی مجموع بدهی این افراد را بیش از 9 میلیارد و 781 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مقدار 6 میلیارد و 979 میلیون ریال از این بدهی از طریق رضایت شکات تأمین شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه برای آزادی این افراد مبلغ یک‌ میلیارد و 190 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: در همین راستا 845 میلیون ریال کمک بلاعوض به زندانیان پرداخت شده و مبلغ  767 میلیون ریال نیز آورده خود این قیبیل مددجویان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان جنوبی از آزادی 20 زندانی جرائم غیر‌عمد استان در سه ماه دوم امسال خبر داد و تصریح کرد: مجموع بدهی این زندانیان بیش از 16 میلیارد و 637 میلیون ریال بوده است.

اربابی با بیان اینکه 13 میلیارد و 46 میلیون ریال از این بدهی با اخذ رضایت از شاکیان پرداخت شده است، یادآور شد: 180 میلیون ریال نیز آورده خود مددجویان بوده است.

وی به پرداخت تسهیلات برای آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد از محل بانک‌ها اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک ‌میلیارد و 312 میلیون ریال وام بانک تجارت و 375 میلیون ریال نیز وام بانک صادرات به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: بیش از یک‌ میلیارد و 161 میلیون ریال از این بدهی از محل شیوه‌نامه ستاد دیه کشور و 561 میلیون ریال نیز از محل کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان تأمین شده است.

اربابی به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در سطح زندان‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون دوره‌های آموزشی روحانیون، قرائت، حفظ، تفسیر و احکام در بین زندانیان برگزار شده است.

وی برگزاری جشنواره‌های قرآنی شهرستانی و استانی در بین کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان، اعزام نفرات برتر به مسابقات کشوری، برپایی محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و تفسیر و دوره‌های آموزش حفظ قرآن و حضور 99 نفر حافظ یک جزء تا 30 جزء را از دیگر فعالیت‌های قرآنی انجام شده در زندان‌های استان طی این مدت برشمرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نیز مسابقات کشوری کارکنان زن برگزار شد که خراشادی‌زاده در رشته حفظ 10 جزء مقام دوم کشوری را از آن خود کرد.

اربابی خاطرنشان کرد: در سطح سربازان وظیفه نیز دو نفر از سربازان در رشته حفظ یک جزء و 10 جزء مقام نخست را در مسابقات قرآنی منطقه‌ای کشوری کسب کردند.

۱۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۶:۳۷
تعداد کلیک: ۳,۱۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.