English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

شکار کبک به مرگ «کاووس» منتهی شد

کاووس مرد عائله‌مندی است که بر حسب سهل‌انگاری یک دوست در شکار کبک به سادگی و به سختی جانش را از دست می‌دهد.

به گزارش ستاد دیه کشور، اردیبهشت ماه سال ۹۴ بود که منصور برای چرای چند راس گوسفند خودش و البته دیگر احشام هم روستایی‌ها به مراتع کوهستانی اطراف شهرستان نائین رفته بود و کاووس، دوست قدیمی او که از موقعیت جدید گوسفندان در حال چرا اطلاع داشته با اطلاع از تصمیم منصور برای اقامت در محیطی دور از روستا اسلحه شکاری به دوش به نزد او رفته و پیشنهاد شکار کبک را مطرح می‌کند.

منصور که خودش در شکار تجربه زیادی داشته اما چندان با اسلحه دوستش آشنایی کافی نداشته بعد از فشنگ گذاری با لمس موضعی ماشه در شرایطی که لوله تفنگ رو به زمین قرار داشته فشنگ از لوله خارج و در پای کاووس می‌نشیند.

با خونریزی شدید به دلیل نبود تنظیف منصور پیراهن خود را از تن خارج کرده و به دور پای مصدوم حادثه می‌بندد اما خون بند نمی‌آید. برای همین او ناچار می‌شود با وجود نیافتن سرپناهی برای حیوانات دوست خود را بر دوشش سوار کرده و او را تا پایین ارتفاعات آن منطقه حمل می‌کند اما تلاش انجام شده به دلیل فاصله طولانی تا دستیابی به اولین وسیله نقلیه موتوری و طولانی شدن رساندن مجروح به نزدیک‌ترین مرکز درمانی کاووس که از مدتی قبل از حال رفته بود، دیگر به هوش نیامد.

در ادامه با وقوع این اتفاق همسر و ۳ فرزند کم سن و سال «کاووس» علیه منصور اقامه دعوا کرده و طی بررسی‌های بسیار از سوی محکمه رسیدگی کننده در ابتدا دادگاه مسبب واقعه را به قتل عمد محکوم می‌کند اما طی اعتراضات صورت گرفته رای برائت صادر و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و مشارالیه به قتل شبه عمد با دو سال حبس و پرداخت یک دیه کامل مرد مسلمان محکوم می‌شود.

علی‌رغم پا در میانی بستگان و دوستان مشترک دو خانواده اما منصور بابت ناتوانی در تامین دیه‌ای معادل ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال از تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۹۵ راهی یکی از زندان‌های استان اصفهان می‌شود. در ادامه رسیدگی به وضعیت این مددجو هرچند مبلغ بدهی تا به امروز با کسری ۷۰۰ میلیون تومانی همراه بوده اما بابت الباقی، این مرد عائله‌مند که صاحب دختر محصلی است در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱  دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
تعداد کلیک: ۱,۲۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.