English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سهل انگاری درشب‌های قدر، جان کودک ۳ساله‌ای را گرفت

یک بی‌توجهی از سوی پیمانکار مشهدی در شب‌های قدر که در متون اسلامی از آن با وصف «خیر من الف شهر» یاد شده، افسوسی به اندازه هزار ماه را برای این فرد به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار مهـر، گاه یک اشتباه می‌تواند ماهیت یک نیت خیر را زیر سؤال ببرد و نتایج بعضا جبران‌ناپذیری را برای شخص و یا دیگران به همراه داشته باشد. پرونده پیش‌رو مصداق بارز این دست از سهل‌انگاری‌ها است.

افسوسی به اندازه هزارماه

اولین دقایق روز سه شنبه ۱۶ تیر ماه ۹۴ امیرحسین که به همراه مادرش در مراسم احیاء مسجد محل سکونت‌شان حاضر شده بود، در جریان برنامه این شب با کم شدن نور شبستان با وجود جنب و جوش دقایق قبل، ناگهان ساکت و خاموش می‌شود.

هرچند تصور نخست مادر و اطرافیان حمل بر این بود که کودک بر حسب خستگی و کمبود خواب به خواب رفته اما دقایقی با اتمام مراسم به سر گرفتن قرآن به دلیل نوع دراز کشیدن خاص امیرحسین در گوشه‌ای از مسجد، مادر نسبت به خواب فرزند مشکوک شده و شتابان به سوی او می‌رود.

پس از مشاهده وضعیت خاص خردسال یادشده با مساعدت یکی از شرکت‌کنندگان مراسم وقتی امیرحسین به بیرون از مسجد انتقال داده می‌شود متوجه عدم تنفس او شده و علی‌رغم تلاش‌های بسیار در به هوش آوردن کودک در نهایت با اورژانس تماس گرفته می‌شود.

بدون درنگ بعد از دقایقی امیرحسین به بیمارستان رسانده می‌شود اما طبق استعلام پزشکی قانونی معلوم می شود، عامل مرگ همان مسببی بوده که درجا، جان این طفل را ستانده بود.

موضوعی که به سیم برق لختی مربوط می‌شد که بدون حفاظ از سوی بهمن (پیمانکار شهرداری) بعد از انجام یک برق‌کشی ساده از پشت پریز برق در امتداد جعبه تقسیم کشیده شده بود اما بیتوجه به عواقب کار بیرون مانده بود.

با طرح شکایت از سوی اولیاءدم در ادامه بهمن (پیمانکار شهرداری) به عنوان مسبب اصلی معین و به دلیل عدم به‌کارگیری تمهیدات لازم در راستای ممانعت از برق‌گرفتگی افراد و همچنین غفلت در تهیه سیم مقاوم‌تر و عایق کردن لوله‌های فلزی و پوشش کف ناخواسته با ارتکاب قتل غیرعمد ناشی از خطا به پرداخت دیه‌ای معادل ۲۳۱ میلیون تومان و یک سال حبس تعزیری محکوم می‌شود.

با کریمان کارها دشوار نیست

با عنایت به بیمه بودن شرکت پیمانکار شهرداری اما با استناد به این که شرکت به نام فرد دیگری به ثبت رسیده، لذا بیمه‌گزار از ایفای تعهدات خود قبال خسارات این حادثه سر باز زده و تا به امروز به دلیل عدم سنخیت مسبب حادثه با پیمانکار امضاء کننده قرارداد، حتی ریالی برای جبران این بدهی نپرداخته است.

بنابر استعلام گروه تحقیق ستاد دیه «بهمن» که به تازگی خدمت وظیفه‌ای را به پایان رسانده بود تا پیش از حبس در ندامتگاه مرکزی مشهد بر حسب رشته تحصیلی خود با فعالیت در کارهای تاسیساتی و برقکشی به امرار معاش می‌پرداخت و تا حدودی نیز کمک حال خانواده‌اش بود.

با عنایت به مشکلات معیشتی این زندانی و اثبات اعسار او در نزد شکات پرونده تا کنون به میزان ۵۱ میلیون تومان از سوی اولیاءدم گذشت شده اما بابت مانده بدهی ۱۸۰ میلیون تومانی این جوان از خرداد سال‌جاری در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند در آزادی این زندانی نیازمند مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه خراسان رضوی به شماره تلفن ۰۵۱۳۸۹۲۰۰۰۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۲۲۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.