English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

لزوم ساماندهی وضعیت زندانیان مهریه از سوی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ساماندهی سریع و دائمی به وضعیت آن دسته از زندانیان مالی خبر داد که به علت تعهدات ناشی از مهریه روانه حبس شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از ورود فراکسیون خانواده به موضوع ساماندهی مهریه خبر داد و گفت: بسیاری از نمایندگانی هم که عضو این فراکسیون نیستند با توجه به وخامت اوضاع زندان‌ها از حضور مردان متعهد مهریه‌ همگی به دنبال پیگیری این مسئله هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بیش از 3700 زندانی مهریه در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند، افزود: بعد از افزایش بی سابقه قیمت سکه موضوع دادخواست‌های مطالبه مهریه در محاکم قضایی افزایش چشمگیری داشته است که برای مقابله با همین معضل اجتماعی مسئولین ستاد دیه و معاونان قوه قضاییه طی نشست‌های مشترک خود در خانه ملت موضوع در قالب یکی از الویت‌های نمایندگان تعریف و در صدد یافتن راهی برای حل آن هستیم. مسئولین ذیربط در این خصوص ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین تکلیف قانونی در رسیدگی به موضوع زندانیان صداق‌های پرداخت نشده شده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو یادآور شد: امروز به دلیل فرهنگ غلط و البته نبود ضمانت اجرایی قوی جوانی که باید در سطح جامعه در راستای توسعه کشور قدم بردارد یا اگر به سن اشتغال نرسیده و فعالیت و تحصیل باشد، شاهدیم به دلیل وجود اختلافات خانوادگی‌ و کدورت‌ها با به اجرا گذاشته شدن مهریه راهی زندان شده و علی‌رغم تلاش در تامین این بدهی مالی بعضا ماه‌ها و حتی افزون بر این مدت در بند بسر می‌برند.

ساعی اظهار کرد: خانواده‌های درگیر این موضوع، اعم از اولیاء زوجه یا خانواده مرد زندانی به طور مکرر از ما می‌خواهند تا به مشکلات مطالبات مهریه رسیدگی کنیم، بر این اساس تاکنون چندین طرح در بهارستان و در سطح کمیسیون‌ها پیشنهاد شده که هنوز به نتیجه قطعی در تدوین قانون جامعی نرسیده‌ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه طرح‌های ساماندهی مهریه بعضا مضمون‌های متفاوتی دارند، گفت: به طور مثال محاسبه مهریه به نرخ روز که زمان عقد هم در آن تاثیرگذار است، یا تعیین سقف برای مهریه که البته این طرح‌ها به دلیل خصوصی بودن قراردها هنوز به سرانجام نرسیده اما تلاش داریم با معیار نظم عمومی و رعایت عرف جامعه برای برون رفت از این مشکل یک راهکار دائمی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳:۵۷
تعداد کلیک: ۱,۴۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (4 رای)
  • مصطفی
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ۰۱:۴۴
  • 0
  • 0
    5

باسلام من شخصی هستم که تو زندگی به همسرم کم نگذاشتم و از گل نازک تر بهش چیزی نگفتم یه روز بی دلیل رفت و در خواست طلاق و مهریه و نفقه کرد و پدرشونم گفتن ما مهریه میخوایم.از انجایی که برای پدرشون کار میکردم .حتی پدرشون برای من دادگاه حقوقی راه انداختن که
خدا رو شکر قاضی پرونده متوجه شد که بر علیه من دارن نا حقی میکنن. خانواده دختر گفتن ما هم مهریه رو میگیریم. خونه۵۴متری و وانت پیکانتم میگیریم.میفرستیمت زندان.تو روخدا من فقط یه وانت و یه خونه دارم.وباید سکه چندمیلیونی بدم کمک کنید تو روخدا

  • محمد
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۰۳
  • 0
  • 0
    3

هیچ کس به فکر محکومین مهریه نیست . آخر محکومین مهریه چه گناهی کردن که اقتصاد کشور بیمار هست !!!! سقف سکه 110 سکه بود زمانی که سکه 900000 تومان بود الان نزدیک 50000000 تومان است .... آیا نباید سکه ای که 4 برابر شده سقف پرداختش هم یک چهارم شود ؟؟؟؟ این چه
عدالتی در این کشور است ؟


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.