English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش آمار تصادفات رانندگی نیازمند عزم عمومی است

مدیرعامل ستاددیه کشور در همایش «روز یادآوری قربانیان ترافیک» با بیان اینکه درمدت 35 سال گذشته بیش از 800 هزار کشته در تصادفات داشته‌ایم،گفت: کاهش آمار تصادفات رانندگی نیازمند عزم عمومی است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسداله جولایی صبح امروز (25 آبان ماه) در همایش روزجهانی یادآوری قربانیان ترافیک که با حضور رئیس پلیس راهور ناجا ، اعضای شورای شهر و مدیران شهری در تالار ایران‌زمین برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی ستاددیه کشور تنها محصور به آزادی زندانیان غیرعمد نبوده و در سال‌های اخیر مسدله پیشگیری و درمان بر بحث آزادی الویت داده شده تا در یک مشارکت عمومی به جای رفع مشکل از پیدایش مشکل جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی دقیق مشکلات ترافیکی، موانع و حوادث رانندگی گفت: چرا ما باید در سالهای اخیر نزدیک به 30 هزار و 200 راننده زندانی که بایستی به خاطر تصادفات رانندگی و جراحات و اتفاقات حاصله از آن در زندان به سر برند، داشته باشیم.

جولایی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و آموزش همگانی شهروندان، افزود: این نشست‌ها باید خروجی ملموسی داشته باشد و نتایج آن منجر به صدور بخشنامه ها، دستورالعملها، طرحها و لایحه ها و در کل راهکار نجات مردم از همه مشکلات مربوط به سوانح دلخراش رانندگی باشد. 

وی تاکید کرد: جای تاسف است که طی 35 سال گذشته بیش از 800 هزار کشته در تصادفات را به قبرستان فرستادیم و 8 تا 9 میلیون نفر نیز مصدوم شده و همچنین تعداد زیادی هم به ضایعات نخاعی مبتلا شده اند.

مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به اهمیت عامل انسانی، تصریح کرد: جاده، خودرو، راننده، عابرپیاده همه مربوط به انسان است بنابراین عامل انسانی باید درست طراحی و مهندسی کند.

جولایی با یادآوری آمار دردناکی که به طور پیوسته از سوی پزشکی قانونی ارائه می‌شود، گفت: آمار منجر به فوت و جرح هرچند با کاهش همراه بوده اما هنوز اختلاف فاحشی با استداندارهای جهانی داشته و ارقام و آمار موجود هرگز در شان ایران اسلامی‌مان نبوده و نیست.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است، در کنار وظایف معمول نهادهای مرتبط هر یک از ما نگاه خود را به آمار گاه باور نکردنی تصادفات جاده‌ای تغییر داده و به جای آنکه منتظر باشیم مسئولان و متولیان به کاهش اعداد و ارقام جان باختگان تصادفات رانندگی بپردازند، برای مقابله با این مهم و برای کاهش حداکثری خودمان دست به کار شویم، خودمان با سابقه دینی، فرهنگی و بومی خود بزرگترین و بهترین عامل کاهنده ابعاد دردناک تصادفات خونین پیرامونمان باشیم و تمام سفارشات شرعی و تذکرات قانونی را در حین رانندگی فراموش‌ نکنیم که بی شک نیروی انسانی طبق نظر کارشناسان عامل 70 درصد تصادفات اعلام گردیده است.

 

۲۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۵۹۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.