English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آغاز طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی» در اردبیل

طرح حبس‌زدای «هر مسجد، آزادی یک زندانی» با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های مساجد اردبیل در راستای کاهش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت محلات شش گانه اردبیل این شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مسئولین این نهاد حمایتی در اردبیل به منظور آزادی حداکثری 400 زندانی غیرعمد این استان اولین برنامه طرح آزادی در مساجد شهر با همکاری نمازگزاران مسجد ابراهیم آباد آغاز و طبق جدول زمانبدی شده مقرر گردیده این طرح تا پایان ماه صفر تداوم داشته باشد.

در اولین همایش که با تبلیغات جامعه حسینیان استان اردبیل برگزار شد، محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه استان در سخنانی گفت: مسجد در فرهنگ اسلامی نه فقط یه محل صرف عبادی بلکه جایگاهی برای طرح موضوعات مختلف جامعه اسلامی است که امروز بنا به تصمیم خیرین حاضر در مراسم و با عنایت به مشکلات حاد برخی از خانواده محکومان غیرعمد به دور هم جمع شدیم تا به همت خویش گره‌گشایی مشکلات آن‌هایی باشیم که صرفا به دلیل ناتوانی مالی روانه حبس شده و علی‌رغم سرپرستی از خانواده‌های چند نفره به دلیل همین مشکل معیشتی در بند بسرمی‌برند.

وی افزود: با تشکیل ستاد دیه و کمک‌های خیرین اقدامات خوبی تا به امروز در زمینه آزادی زندانیان بدهکار دیه و محکومان مالی انجام شده که با عنایت به بافت سنتی این استان و سابقه مذهبی آن خرسندیم امروز با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود تلاش شده با دعوت از مادحین، خطبا و نمازگزاران نیکوکار در محل مقدسی چون مسجد ضمن اخذ گذشت از برخی پرونده‌ها، در راستای تامین مانده بدهی مددجویان واجد شرایط ستاد دیه اقدامات حمایتی را داشته باشیم. طرحی که به صورت آزمایشی در تهران انجام شده و با توجه به بازخوردهای مثبت تلاش داریم ما نیز آن را در شهرستان‌های مختلف تجربه کرده و از آثار آن برای دستگیری از زندانیان نیازمند بهره جوییم.

a

در ادامه این مراسم، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در سخنان کوتاهی با بیان آمار 407 نفری محکومان غیرعمد حال حاضر زندان‌های اردبیل اظهار کرد: با وجود این که امثال بیش از 85 زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر 26 میلیارد تومان به همت خیرین از بند رهایی یافته‌اند اما به دلیل مشکلات اقتصادی افزایش ورودی‌ها به زندان را شاهدیم که در این امر ضمن پیشگیر از ورود مدیون به داخل حبس باید راهکاری در جهت رفع اساسی مشکلات بازار باید اندیشه کرد.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل ادامه داد: خیرین استان همیشه در کارهای خیر پیش گام بوده‌اند ودر اجرای طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی غیرعمد» نیز به مانند گذشته نهایت همکایر را خواهند داشت اما در زندان‌زدایی به حل موردی و موضعی یک درد نباید بسنده کرد، آزادی زندانی بدون توجه به بازگشت دوباره او به زندان یا عدم چاره‌اندیشی برای بعد از خروج او از زندان به طور قطع آثار مطلوبی نداشته و ندارد.

وی گفت: اوج فعالیت بانیان این طرح مربوط به ایام ماه‌های محرم و صفر است تا ثابت کنیم عاشقان حسینی تنها برای فیض شخصی از این مراسم در تکایاء و مساجد حاضر نمی‌شوند.

گفتنی است در این مراسم با کمک 9 میلیون تومانی خیرین زمینه آزادی دو نفر از زندانیان سرپرست خانواده فراهم گردید که با پیگیری ستاد دیه استان در انجام کارهای اداری تا آخر هفته این دو محبوس به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

a

a 

انتهای پیام/

۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۲۵
تعداد کلیک: ۲۱,۷۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.