English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش قیمت‌ طلا کارگر تبریزی را روانه حبس کرد

مخراج‌کار ۴۵ ساله تبریزی که از طریق ساخت جواهرات و زیورآلات تزیینی خرج خانواده‌ خود را تامین می‌کرد به دلیل تغییرات قیمت طلا راهی زندان شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، «هاشم ظ» سرپرست یک خانواده 5 نفره است که با تجربه سال‌ها کار در حرفه طلاسازی، بویژه فعالیت در رشته مرصع و مخراج کاری اسباب معیشت فرزندان و همسر بیمارش را فراهم می‌کرد.

او از جوانی در کارگاهی به صورت دستمزدکاری اشتغال داشته و از همین محل علی‌رغم مشکلات حادث شده در بینایی تمام احتیاجات زندگی را تامین می‌کرد اما در سال‌های اخیر به دلیل هزینه‌های درمانی همسر و دو فرزند دانشجویش با مبلغ اندکی پس‌انداز به خرید و فروش طلا بر اساس گرم طلا پرداخت که در پی افزایش بی سابقه طلا در پی یک معامله به شدت متضرر شده و به علت فقدان پشتوانه و سرمایه مالی در تسویه بدهی روانه زندان شد.

با طرح شکایت از طلبکار این پرونده شعبه 2 دادگاه حقوقی عمومی تبریز طی حکمی مددجوی یاد شده را با عنوان «محکومیت مالی غیرعمد» به دلیل مطالبه عین طلای 18 عیار بر اساس واحد گرم و کلیه خسارات قانونی با یک بدهی 673 میلیون تومانی راهی زندان مرکزی تبریز می‌کند.

او با نیت کسب سود در خرید و فروش طلا اقدام به خرید طلای آب شده کرده بود که به صورت گرم و نه بر اساس ریال جهت تولید طلاجات این محصولات را تهیه می‌کرد اما با بالا رفتن قیمت طلا نتوانسته حتی با احتساب دستمزد حاصله میزان طلای خریداری شده را که در طی 2 سال به میزان 2244 گرم شده بود پس دهد.

این در حالی بود که بسیاری از خریدهای او با انجام اقدامات ظریف کاری با قیمت طلا به ارزش سال‌های قبل به فروش رفته بود و تنها میزان کمی از آن در اختیارش بود که حسب اقامه دعوی از سوی طلبکاران عین طلا مطالبه می‌شود و طی این درخواست نامبرده به علت ناتوانی در پرداخت عین و تامین ارزش ریالی آن خریدها، با قیمت روز بدهکار می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته تا به امروز این زندانی هرچند به واسطه قبولی دادخواست اعسارش توانسته میزان محکومیت خود را به 73 میلیون تومان کاهش دهد اما در تامین الباقی همچنان در بند بسر می‌برد.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۳۳
تعداد کلیک: ۱,۱۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.