English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس بدهکار از آسیب‌های پنهان جامعه است

جلسه هم‌اندیشی یاوران نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با هدف بررسی راهکارهای مناسب جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مراد فتحی مدیرکل زندانهای اردبیل در نخستین جلسه هم اندیشی یاوران نمایندگی ستاد دیه استان با بیان آسیب‌های روحی و اجتماعی ناشی از حبس گفت: به دلیل هزینه‌های سنگین ملی و رفتاری نگرش مسئولین استانی و آحاد مردم جامعه در قبال بدهکاران مالی و دیه باید تغییر یابد و در مورد انتخاب مجازات علیه آن‌ها و بزهکاران و خلافکاران تمییز قایل شویم.

وی افزود: با زندانی شدن سرپرست خانواده اساس معیشت این قبیل خانواده‌ها با چالش جدی مواجه شده و بنابر نیاز مالی افراد تحت سرپرستی این محبوسان ممکن است بیش از فردی که در بند حضور دارد همسر این زندانیان یا فرزندان‌ آن‌ها در معرض آسیب روحی و تخریب شخصیتی باشند.

دبیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل کمک به زندانیان غیرعمد را یک وظیفه شرعی و انسانی مطرح کرد و گفت: با نزدیک شدن به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام باید از تمامی ظرفیت‌های ماه‌های محرم و صفر در جهت شفاف سازی عملکرد ستاددیه در بین مردم بهره برده و با فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش آحاد جامعه در برخورد با این دسته از محکومان، زمینه آزادی حداکثری آن‌ها را فراهم کنیم.

فتحی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» یادآور شد: ستاد دیه استان با پیگیری این طرح معنوی و به مساعدت هیئات امنای مساجد به ویژه محلات شش گانه شهر اردبیل در تلاش است به برکت کمک‌های نقدی خیرین زمینه آزادی 72 زندانی غیرعمد واجد شرایط را در طول ایام سوگواری سالار شهیدان فراهم نماید.

مدیرکل زندانهای استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰  زندانی غیرعمد در سطح زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که زندانیان بدهکار چک با 300 مددجو در صدر این فهرست قرار دارند.

انتهای پیام /

۲۸ مرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۴۴
تعداد کلیک: ۱,۱۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.