English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 6 زندانی با کمک ستاد دیه/ آزادی زن پرتوقع تا عامل مرگ نوجوان 14 ساله

شش زندانی جرایم غیر عمد و کلاهبرداری با کمک خیرین و ستاد دیه کشور در آستانه عید سعید فطر از زندان آزاد شدند.

  نخستین زندانی که با کمک ستاد دیه آزاد شد صاحب یک صافکاری در استان سیستان و بلوچستان بود. این زندانی 30 ساله 28 شهریور سال 88 در حالی که مشغول کار در مغازه اجاره ای خود بود ناگهان کپسول اکسیژن منفجر شد که در این حادثه یک عابر که از مقابل مغازه عبور می کرد بر اثر شدت انفجار جان خود را از دست داد.

این زندانی جوان سه دختر خردسال دارد و در شهر زاهدان مستاجر است. با کمک ستاد دیه 150 میلیون تومان بدهی مرد صافکار به اولیای دم پرداخت و وی در آستانه عید فطر آزاد شد.

دومین زندانی کارگر ساختمانی بود که به اتهام قتل غیر عمد پسر 14 ساله ای در زندان به سر می برد.

وی در حال تخلیه نخاله های ساختمانی از پشت بام یک واحد مسکونی بود که متاسفانه یک قطعه میلگرد به سر پسر 14 مالک ساختمان اصابت کرد و مرگ او را رقم زد. مرد زندانی به دلیل عدم حمایت خانواده اش از سال 91 در زندان بود که با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شد.

سومین زندانی دیه که در آستانه عید فطر آزاد شد جوان 20 ساله ای بود مرداد سال گذشته هنگامی که با دوستش در حال موتور سواری بودند ناگهان موتور واژگون شد و دوست 19 ساله وی جان خود را از دست داد. در حالی که موتورسیکلت بیمه داشت شرکت بیمه به دلیل نداشتن گواهینامه از سوی جوان 20 ساله حق بیمه را پرداخت نکرد و وی راهی کانون اصلاح تربیت شد. با گذشت اولیای دم و کمک 60 میلیونی ستاد دیه پسر 20 ساله از زندان آزاد شد.

چهارمین زندانی یک زن بود که به خاطر اینکه می خواست خانه اش دارای لوازم لوکس باشد خود را روانه زندان کرد. این زن جوان در حالی که شوهرش به اتهام مواد مخدر در زندان بود برای خانه اش اقدام به خرید لوازم لوکس کرد که وقتی نتوانست چک های خود را پاس کند با شکایت فروشندگان روانه زندان شد. فرزند این زن بیماری آسم دارد و با کمک خیرین و ستاد دیه 20 میلیون تومان بدهی وی پرداخت و آغاز شد.

مرد تنباکو فروش که از سال 89 به خاطر بدهی 130 میلیونی خود در زندان به سر می برد نیز با کمک خیرین در آستانه عید فطر آزاد و نزد خانواده اش بازگشت. این مرد 60 ساله سال 89 اقدام به فروش نسیه تنباکو کرد که به دلیل نپرداختن پول از سوی بدهکاران و شکایت طلبکاران خود راهی زندان شد.

وی به بیماری قلبی مبتلا بوده و همسر و دخترش در یک خانه کاه گلی در استان بوشهر زندگی و هزینه زندگی خود را از راه دریافت یارانه تامین می کنند.

ششمین زندانی راننده کامیون بود که مهر ماه سال گذشته در جاده سیرجان به شیراز با یک خودروی وانت تصادف و باعث مرگ دو نفر شد. 120 میلیون تومان از مبلغ دیه را بیمه پرداخت کرد و اولیای دم نیز 136 میلیون تومان آن را بخشیدند. با کمک 64 میلیونی ستاد دیه راننده کامیون از زندان آزاد شد.

آخرین زندانی مرد نابینایی است که همسر ناشنوای او مهریه خود را اجرا گذاشته و به همین خاطر روانه زندان شده بود. همسر این مرد با دریافت 10 میلیون تومان از مهریه خود که از سوی خیرین در ستاد دیه جمع آوری شده بود رضایت خود را اعلام کرد و همسرش از زندان آزاد شد.

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۵۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.