English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همه زندانیان غیرعمد واجد شرایط کمک نیستند

نایب رییس هیات امنای ستاد دیه اردبیل با اشاره به جمعیت 750 نفری زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: تعداد 430 نفر از این بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیه واجد شرایط کمک هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هشتمین  جلسه هیأت امنای نمایندگی این نهاد حمایتی دراردبیل با هدف بررسی  نحوه رسیدگی به پرونده‌ مددجویان سرپرست خانواده تشکیل شد.

در این جلسه که با حضور جواد زنجانی فرماندار، حمید لطف‌اللهیان شهردار، مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان  و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل همراه بود یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری به همت ستاد دیه تعداد 77 زندانی نیازمند با تامین بدهی بالغ بر 200 میلیارد ریال از بند حبس آزاد شده‌اندکه 70 نفر را بدهکاران مالی و مابقی را بدهکاران دیه ناشی از تصادفات رانندگی شامل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی غیرعمد» افزود: با همکاری اداره کل اوقاف استان اردبیل امیدواریم در طول ایام محرم و صفر با استفاده از ظرفیت مساجد شهر اردبیل در راستای آزادی حداکثری زندانیان سرپرست خانواده گام اقدام نماییم.

خدادادی بیان کرد: باوجود تلاش‌های شبانه روزی نمایندگی ستاددیه ی استان در راستای حبس زدایی از زندان‌ها و افزایش میزان کمک‌های مالی خیرین استانی و کشوری متاسفانه آمار ورودی محکومین  مالی به زندان‌های در اردبیل طی سلا‌های اخیر روند صعودی داشته است.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه ی استان اردبیل نبود کسب و کار مناسب  در استان وضعف اقتصادی  را عامل اصلی افزایش 20 درصدی محکومین مالی در زندان‌های استان اعلام کرد و افزود:  بااستفاده از ظرفیت‌های قضایی درجهت تقسیط بدهی‌های محکومان مالی  امیدوارم جمعیت محبوسان فعلی تا پایان سال به یک سوم آمار موجود کاهش یابد.

انتهای پیام /


۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۹
تعداد کلیک: ۱,۰۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.