English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اصفهان بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

استان اصفهان با میزبانی از یکهراز و 660 محبوس نیازمند بیشترین زندانی را به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در رتبه‌های بعدی این فهرست استان‌های فارس با 1346 محبوس، تهران با 880 محکوم و گیلان با 866 بدهکار مالی و دیه قرار دارد.

طبق این آمار نزدیک به یک چهارم زندانیان غیرعمد تنها در دو استان فرهنگی «اصفهان» و «فارس» نگهداری می‌شوند که نبود برخی از مولفه‌های منتهی به حبس، منجمله همجواری برخی استان‌ها با همسایگان ناامنی چون عراق و پاکستان یا رواج قاچاق مواد مخدر در شهرهای همجوار با خاک افغانستان چندان توجیه منطقی ندارد.

در حال حاضر بیش از 13 هزار زندانی غیرعمد در زندان‌های سطح کشور حبس هستند که 99 درصد این افراد به دلیل محکومیت مالی و تنها یک درصد آن‌ها بابت ناتوانی در تامین بدهی دیه در بند حضور دارند.

زندانیان چک با 9300 نفر شلوغ‌ترین دسته محکومان غیرعمد را شامل شده و در مقابل بدهکاران دیه ناشی از حوادث کارگاهی تنها با 90 زندانی، کم جمعیت‌ترین طیف زندانیان غیرعمد را شامل می‌شوند.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، زندانیان دیات رانندگی با کاهش چشمگیری به تعداد 300 نفر رسیده است که با پیگیری ستاد دیه و با عنایت به آثار قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث این دسته از بدهکاران نیز به زودی آزاد خواهند شد.

انتهای پیام /

۹ مرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۲۱۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.