English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی‌کاری عامل اصلی حبس بدهکاران مالی است

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل در گلریزان آزادی مددجوی ستاد دیه گفت: در حال حاضر 20 درصد زندانیان ما را بدهکاران مالی تشکیل داده‌اند که علت عمده حبس این افراد بی‌کاری است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام جشن گلریزان 21 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی زندانهای استان اردبیل آزاد برگزار شد.

یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاددیه استان در این مراسم اظهار کرد: اردبیل با 450 زندانی غیرعمد متاسفانه رتبه دهم کشوری را در میزبانی از این محکومان غیربزهکار به خود اختصاص داده است که با مرور پرونده غالب این بدهکاران دیات و بویژه معسران در پرداخت محکومیت‌های مالی در می‌یابیم بی‌کاری و وضعیت بد معیشتی این افراد پای‌شان را ناخواسته به زندان‌ باز کرده است.

وی افزود: اگر چه با تصویب قوانین کارآمدی چون قانون دائمی بیمه اجباری شخص ثالث امروز تعداد کل زندانیان بدهکار دیه در اردبیل فقط 6 نفر هستند اما در مقابل محکومان ناشی از صدور چک و البته تعهدات پرداخت نشده مهریه، بیشترین طیف محکومان غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه را شامل می‌شوند.  

خدادادی حبس‌زدایی بدون توجه به امر پیشگیری را یک تلاش باطل مطرح کرد و گفت: به برکت دهه کرامت و به یمن سالروز میلاد حضرت ثامن علیه‌السلام امروز با کمک 116 میلیارد ریالی خیرین تعداد 21 زندانی واجد شرایط از بند رهایی می‌یابند که همین افراد که بیشتر آن‌ها را نیز سرپرستان خانواده تشکیل داده‌اند اگر در بازگشت به جامعه کار و پیشه‌ای نداشته باشند حضورشان در محیط بیرون از زندان، جدای از دلگرمی حضورشان برای اعضای خانواده برای خود آن‌ها چندان خوشایند نیست. آن‌ها اگرچه نعمت آزادی را می‌چشند اما به دلیل نیاز مالی همسر و ناتوانی در رفع حوائج اساسی فرزندان به چنان نقمت و عذابی دچار می‌شوند که دربند بودن‌ و در مقابل چشمان آن‌ها نبودند نه فقط یک خواسته قلبی برای‌شان باشد بلکه تبدیل به یک آرزوی بزرگ و ناگفتنی می‌شود.

نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل تصریح کرد: در چهارمین مرحله از جشن‌های آزادی ستاددیه استان اردبیل در سال جاری ضمن اخذ گذشتی 45 درصدی از سوی شکات خصوصی به تفکیک تعداد 16 بدهکار مالی، 4 زندانی مهریه و یک محکوم ناشی از حوادث رانندگی از سطح زندان‌های خلخال، گرمی و بازداشتگاه مرکزی اردبیل آزاد شدند که با احتساب این آزادی‌ها از ابتدای امسال تعداد 84 زندانی نیازمند با تامین مبلغ بدهی بالغ بر 200 میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند.

انتهای پیام /

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۶ مرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۰۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.