English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 6 زن زندانی محکوم به جرائم غیرعمد در فارس

در سه ماهه نخست امسال ۶ زن زندانی محکوم به جرائم غیرعمد با همت ستاد دیه استان فارس و مساعدت خیرین از آزاد شده‌اند.

 به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اصغر تراب‌پور با اعلام این خبر گفت: مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۲۷۷ میلیون تومان بود که با اخذ تخفیف از شاکیان خصوصی برای آزادی این افراد تنها 162 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته (96) با وجود آزادی 350 زندانی واجد شرایط اما به دلیل مبلغ سنگین بدهی یا پیچیده بودن پرونده قضایی برخی از نسوان محکوم به جرایم غیرعمد در سطح فارس حتی یک مورد آزادی نداشتیم اما در نیمه دوم 41 بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری به همت خیرین خداجوی از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

تراب پور رسیدگی به مددجویان زن را یکی از الویت‌‎های همیشگی این مجموعه حمایتی برشمرد و گفت: شماری از بانوان اداره کل آموزش و پرورش و کانون زنان بازرگان استان فارس با پیوستن به پویش مردمی «مهرورزان» به جمع خیرین پیوستند که از این محل رقمی معادل یک میلیارد ریالجمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: اگر موج شکل گرفته در استان برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد ادامه‌دار شود امیدواریم ضمن انجام تحقیقات لازم و احراز ناتوانی مالی این دسته از بدهکاران تعداد زیادی از جمعیت 73 نفره زندانیان زن بدهکار بابت موضوعات غیرعمد از بند آزاد شوند.

مدیرعامل ستاد دیه فارس یادآور شد: نه فقط در این استان بلکه در سطح کشور به دلیل موقعیت خاص بانوان در جمع خانواده توجه خیرین بیشتر معطوف به این دسته از دربندان است، چنانچه در دور سوم کمپین ارمغان آزادی شاهد هستیم نیکوکاران بسیاری باز با همین نیت پیش قدم شده و مبالغی را به حساب معین این پویش واریز کرده‌اند که هرچند طرح کشوری است اما با تخصیص اعتبار از جانب ستاد مرکز چند تن از بانوان محبوس این استان هم از برکات واریزی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام /

 

۱۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۴۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.