English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فارس بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

مدیرکل زندان‌های فارس از وجود جمعیت 1357 نفری زندانیان جرایم غیرعمد در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب با تقدیر از حمایت خیرین استانی در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: از ابتدای سال‌جاری با همت ستاد دیه زمینه آزادی بیش از ۲۰۰ نفر از محبوسان نیازمند با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۳میلیارد تومان فراهم شده است که علرغم همه این تلاش همچنان یکهزار و 357 محکوم واجد شرایط در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند.

وی با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در کاهش جمعیت کیفری کشور افزود: از ابتدای تأسیس ستاد دیه در سال۸۱ در این استان تا به امروز تعداد ۸۳۰۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشه‌اند که امید است با این سابقه و این میزان از نوعدوستی محکومان فعلی نیز که بیشتر آن‌ها سرپرست خانواده هستند از بند استخلاص یابند.

نائب رییس هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: سال گذشته در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تعداد ۷۰۹ نفر مرد و۴۱ زن از زندان‌های فارس آزاد شدند که جرم ۶۳۵ نفر از بابت عناوین مالی و مابقی بابت موضوعات دیه بودند.

حیات‌الغیب ادامه داد: کل بدهی زندانیان آزاد شده رقمی معادل ۷۳ میلیارد تومان بود که تا میزان 840 میلیون از طریق خود زندانیان و مابقی از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور و مبالغ اهدایی خیرین تامین شد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه بیشترین کمک‌های مردمی پس از کلانشهر شیراز مربوط به شهرهای جهرم، کازرون و مرودشت است، گفت: در زمینه حمایت از محکومان تحت حمایت ستاد دیه ۸ میلیارد تومان نیز وام در قالب وام‌های بانکی پرداخت شده است.

وی یادآور شد: سال 96 آمار رانندگان مربوط به تصادف رانندگی به دلیل تصویب قانون دائمی قانون اجباری بیمه شخص ثالث و اصلاح آن در حوزه زندان‌زدایی ۹ درصد کاهش داشته و هم‌اکنون در کل استان تنها ۵۴ محبوس فوتی و جرحی حضور دارند.

حیات‌الغیب اظهار کرد: بیشترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد در کشور مربوط به استان فارس است که در این خصوص 850 نفر بابت محکومیت مالی و تعداد 453 مرد ایرانی نیز بابت تعهدات نفقه و مهریه‌های پرداخت نشده در بند بسر می‌برند.

انتهای پیام /

۱۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۳
تعداد کلیک: ۱,۲۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.