English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نوسان قیمت مرغ، فروشنده هرمزگانی را روانه زندان کرد

شاه غلام مرد ۴۴ ساله‌ عائله‌مندی است که در نواسات قیمت مرغ در بازار، با یک تصمیم غلط از دو سال گذشته تاکنون در زندان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، این زندانی که پدر 4 فرزند است، پیش از ورود به زندان با نیسانی که متعلق به  یکی از دوستانش بود، ضمن حمل و نقل مرغ مورد نیاز برخی از فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ از کشتارگاه، با سرمایه کمی که در دست داشته نسبت به خرید و فروش روزانه این کالای خوراکی می‌پرداخت.

طبق تحقیقات به عمل آمده از ستاد دیه نخستین روزهای کاری فروردین 94 این مددجو تمام سرمایه 6 میلیون تومانی خود را با شنیدن اخبار ضد و نقیضی که حاکی از گرانی شدید مرغ در روزهای آینده داشت، نسبت به خرید عمده مرغ در شهرستان میناب می‌کند اما در توزیع مرغ گرم به دلیل کاهش فاحش قیمت حتی در مقایسه با مبلغ خرید وی با مشکلات بسیاری همراه می‌شود.

اما مشکل فقط تهدید سرمایه چند میلیون تومانی این زندانی نبود چرا که او به امید واهی اقدامی پر سود، با صدور 5 فقره چک و اجاره یخچال یکی از دوستانش، به خرید 45 میلیون تومانی مرغ اقدام می‌کند. به عبارتی در این خرابی بازار شاه‌غلام که تجربه‌ای چندین ساله داشته برحسب نیتی که داشته یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شود.

درخواست‌های مکرر دوستی که با وجود نیاز شخصی از مرغ‌های این محبوس نگهداری می‌کرده و همچنین پایین آمدن قیمت و ثابت ماندن آن آقاغلام را به فروش گوشت‌های سفید برای جلوگیری از خسارت بزرگتر که همان فساد محصول بوده مجبور می‌کند.

صبر بیش از اندازه این محکوم سرپرست خانواده در تغییر قیمت بازار، به تغییر کیفیت بسیاری از سبدهای حاوی مرغ منتهی می‌شود که این اتفاق طبق نظر کارشناس به خرابی 70 درصدی سرمایه او منجر می‌شود.

با طرح دعوی دو شاکی این پرونده آقا غلام بابت ناتوانی در پرداخت مبلغی معادل 30 میلیون تومان از تیر ماه سال 94 راهی زندان مرکزی هرمزگان شده و علی‌رغم مشکلات جسمانی همسر و مصائب معیشتی فرزندانش با عنوان صدور چک بدون پشتوانه در بند ندانم‌کاری خود گرفتار است.

انتهای پیام/

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۲
تعداد کلیک: ۱,۱۴۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.