English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک دو میلیارد ریالی خیرین ایرانشهری به ستاد دیه

خیرین حنفی‌‍ مذهب شهرستان ایرانشهر او توابع مرکزی استان سیستان و بلوچستان با کمک دو میلیارد و 100 میلیون ریالی خود زمینه آزادی 12 محکوم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان ایرانشهر با حضور مولوی کریم زائی امام جمعه اهل سنت، نبی بخش داودی فرماندار و جمعی از خیرین این شهرستان برگزار شد.

رحمدل بامری مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در این آیین معنوی با تقدیر از همیاری خالصانه خیرین شیعی و سنی مذهب استان در راستای حبس‌زدایی گفت: سال گذشته در ماه رمضان با همت عمومی زمینه آزادی 10 محکوم واجد شرایط و خرسندیم امسال علی‌رغم افزایش نرخ تورم و مشکلات روزافزون معیشتی در این استان با حمایت نیکوکاران رمضان امسال مبلغ بدهی 10 بدهکار مالی و 2 زندانی محکوم به پرداخت دیات فراهم شد.

وی مجموع زندانیان جرایم غیرعمد این استان را 52 نفر اعلام کرد و افزود: هرچند محبوسان ناشی از نفقه یا حوادث کارگاهی در سیستان و بلوچستان به صفر رسیده است اما در حال حاضر ده درصد بابت محکومتی ناشی از پرداخت دیه‌های حوادث رانندگی و مابقی به علت بدهی‌های مالی ناشی از چک  مهریه در بند حضور دارند.

بامری انفاق در راه خدا را کمک به خویشتن برای زلالی نفس مطرح کرد و گفت: اولیاء خدا برای زدودن خاکستر دنیا از ضمیرهای روشن‌شان انفاق را بیش از آنکه حمایت مادی از کسی بدانند یک خدمت معنوی برای خویش قلمداد می‌کنند و برای همین طبق تاکیدات مکرر قرآنی و مویدات متعدد روایی برای آن‌ها نه خوف و نه حزنی وجود دارد.

وی یادآور شد: ابتدای سال گذشته تا کنون تعداد 153 نفر از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که تمامی این تلاش‌ها آنجا موثر خواهد بود که ما نه فقط در حوزه زندان‌زدایی بلکه در امر پیشگیری از ورود به زندان‌ها نیز فعالیت‌های شایسته‌ای داشته باشم، اتفاقی که همیاری بیش از پیش خیرین را نیازمند است.

گفتنی است از سال 90 تعداد 752 زندانی نیازمند سیستان و بلوچستان با کمک‌های نقدی مردم نوعدوست استان  از بند رهایی یافته‌اند که بخش عمده‌ای از مبالغ مورد نیاز از طریق جشن‌های گلریزان تامین شده است.

انتهای پیام /

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۵۰
تعداد کلیک: ۲,۰۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.