English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۲۶۵۱ زندانی غیرعمد هرمزگانی از محل جشن‌های گلریزان

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان با تقدیر از همیاری خالصانه خیرین در حبس‌زدایی از زندان‌ها از آزادی 2 هزار 651 محکوم غیرعمد از ابتدای تاسیس این نهاد حمایتی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، احمد مرادی‌نژاد منابع لازم این مجموعه مردمی را وجوهات جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان مطرح کرد و گفت: از آغاز فعالیت این مجموعه در سال 1381 تا به امروز 2651 مددجوی واجد شرایط با مجموع بدهی بالغ بر ۱۳۲٫۵ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود باز گشته‌اند.

وی در جشن گلریزان شهرستان حاجی‌آباد رسالت این ستاد را حمایت از افرادی مطرح کرد که بر حسب یک اتفاق سر از زندان درآورده و به دلیل ناتوانی مالی روزها و ماه‌ها در بند بسر می‌برند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان با اشاره به جمعیت 120 نفری زندانیان غیرعمد استان یادآور شد: هرچند وجود یک بدهکار غیربزهکار در بند سنگین و غیرقابل توجیه است اما آمار مددجویان این استان به برکت فرهنگ بومی مردمان این مناطق یک جمعیت کنترل شده حساب می‌شود که در صددیم به پشتوانه حمایت‌های مردمی در ماه رمضان آمار فعلی را به کمتر از نصف تقلیل دهیم.

وی یادآور شد: هرچند این اتفاق ناننکن نیست و چه بسا با استقبال بالایی که در این روزها شاهدیم آزادی‌های این استان به بیش از این میزان هم برسد اما آن‌چه مهم است و جای توجه بیشتر نهادهای متولی را دارد موضوع پیشگیری است که در صورت احقاق درست آن تلاش‌های ما در ستاد دیه نیز زایل نشده و حاصل مهربانی‌های مردم در امر زندان‌زدایی به معنای واقعی محقق شده و با وجود کمک‌های انجام شده واقعا زندان‌های ما خالی از محکوم مالی غیرکلاهبرداری خواهند بود.

وی با ارایه عملکرد ستاد دیه استان اظهار کرد: خیرین استان هرمزگان با اهدای مبالغ نقدی خود در سال گذشته مقدمات آزادی تعداد ۱۹۹ نفر از زندانیان نیازمند را فراهم نمودند که در این جمع 10 درصد آزادی‌ها مربوط به شهرستان حاجی‌آباد است.

مرادی‌نژاد توجه به محکومان غیرعمد را در این ستاد فارغ از دین و مذهب اعلام کرد و گفت: به دلیل سکونت پیروان زیادی از مذاهب اهل سنت در استان چه در آزادی این دسته از مددجویان چه در برپایی جشن‌های گلریزان در بین این عزیزان ستا دیه اهتمام داشته و به عنوان نمونه در شب میلاد امام حسن علیه‌السلام در جمع خیرین شهرستان بستک آیین آزادی جمعی از بدهکاران مالی را داشتیم که با حضور پر شور علمای سنی مذهب همراه بود.

انتهای پیام /


۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۱۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.