English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان 30 میلیاردی تبریزی‌ها برای زندانیان غیرعمد

پانزدهمین جشن گلریزان شهر تبریز که با هدف حمایت از زندانیان تحت حمایت ستاد دیه برگزار شد کمک 30 میلیارد ریالی خیرین را به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی پور مدیر نمایندگی این نهاد مردمی در استان آذربایجان شرقی با تقدیر از حضور چشمگیر نیکوکاران در این برنامه معنوی گفت: هم اکنون 543 نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد در استان با مبلغ بدهی بالغ بر 50 میلیارد تومان در بند حضور دارند که با این کمک پیش‌بینی می‌شود جمع زیادی از مددجویان تا پیش از عید سعید فطر از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

وی با بیان اینکه 70 درصد کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان از طریق صاحبان صنایع تامین می‌شود، افزود: نیمی از محبوسان فعلی در زندان مرکزی تبریز و مابقی در سایر شهرستان‌های محکومیت خود را سپری می‌کنند که بعد تبریز طبق آمار بیشترین زندانی در شهرستان مراغه و کم‌ترین آن‌ها نیز در شهرستان هشترود گرفتار حبس هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ستاد دیه در این استان گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان به ترتیب مردم شهرستان‌های بناب، مراغه، جلفا، هشترود، چاراویماق، عجب‌شیر، خداآفرین، مرند، اهر، میانه و بستان‌آباد میزبان برپایی این آیین‌های سنتی خواهند بود.

تقی‌پور با تاکید بر این‌که زندانیان جرایم غیرعمد بدهکارند و بزهکار نیستند یادآور شد: از سوی مرجع قضایی برای زندانیان جرایم غیر محکومیت حبس صادر نمی‌شود بلکه نگهداری این افراد در زندان تنها به دلیل شکایت از سوی شکات خصوصی بوده و این زندانیان با پرداخت دیون خودشان که این بدهی ممکن است مالی یا بابت موضوعات دیه باشد، از زندان آزاد خواهند شد.

مدیر ستاد دیه استان اصلی‌ترین ملاک جهت کمک ستاد دیه به یک زندانی جرایم غیرعمد را آبرومندی و ناتوانی مالی او در پرداخت بدهی اعلام کرد و افزود: اگر بر محکمه مسجل شود که یک محکوم غیرعمد نمی‌تواند بدهی‌اش را یکجا پرداخت کند، دادگاه در قالب دادخواست اعسار و تقسیط از وی حمایت می‌کند که البته این نگاه حمایتی  بسته به تصمیم دادگاه و شرایط زندانی صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه ستاد دیه زمینه آزادسازی زندانی را از طریق «پیش پرداخت» و «پرداخت قسط اول» فراهم می‌کند، یادآوری کرد: با پرداخت اولین قسط، زندانی از پشت میله‌ها رها شده و بقیه‌ اقساط خود را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به عملکرد این ستاد مردمی در سال 96 گفت:  در سال گذشته، 368 نفر به کمک خیران با بدهی حدود 33 میلیارد تومان آزاد شدند که 13 نفر از آنان زن بودند.

s  

a

a

انتهای پیام /

۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۱۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • مارال
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۵۹
  • 0
  • 0
    1

یاشاسین آذربایجاااااان


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.