English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جواز آزادی یکصد زندانی در یک شب

خیران مازندرانی همزمان با باز کردن روزه یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان ، با کمک 355 میلیون تومانی ، زمینه آزادی یکصد زندانی جرایم غیرعمد ندامتگاههای استان را فراهم کردند.

جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکشنبه شب با حضور جمعی از مسئولان و خیران استان در سالن دادگستری کل استان در ساری برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر استاندار ، رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرائی مازندران ، نایب رییس ستاد دیه کشور نیز حضور داشت.

بر اساس آمار اداره کل زندان های مازندران ، بیش از 600 نفر از زندانیان استان را بدهکاران مالی ای تشکیل می دهند که به صورت غیرعمدی مرتکب جرایم مختلف شدند. مهریه ، ورشکستگی مالی غیر کلاهبرداری ، تصادفات منجر به جرح و فوت و حوادث کارگاهی از جمله جرائمی غیرعمدی هستند که مرتکبان آن در صورت ادای دین طرف مقابل و کسب رضایت شاکی از زندان آزاد می شوند.

کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی با برگزاری جشن گلریزان از سال 1381 در کشور بنیانگذاری شد و خیران کشور همه ساله بویژه در ماه مبارک رمضان با شرکت در این جشن اهدای کمک مالی ، در این کار خیر مشارکت می کنند.

کمک 100میلیون تومانی ستاد دیه کشور به مازندران

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور در آیین جشن گلریزان ساری گفت : ستاد دیه 100 میلیون تومان به ستاد دیه مازندران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک می کند.

علی اکبر یساقی با اشاره به اینکه کمک ها خیرین باید به نیازمندان واقعی برسد و ستاد دیه محل مناسبی برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد است ، افزود : در یک دهه اخیر به رغم اینکه کمک های خیرین در عنوان های مختلف زیاد شده است ، اما کلاهبرداری های زیادی نیز رخ داده است.

وی با بیان اینکه به نام ستاد دیه کشور نیز کلاهبرداری کرده اند ، گفت : با کمک کردن به دیگران دل آدم ها خوب می شود و به طور یقین خانه زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین روشن می شود.

شمار زندانیان جرائم غیر عمد در مازندران رو به افزایش است

مدیر نمایندگی ستاد دیه مازندران نیز در این جشن از وجود بیش از 600 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان خبر داد و گفت : فقط در 2 ماهه امسال 56 نفر به خاطر همین جرائم به زندان افتادند.

محمد علی غمگسار به وجود 200 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی بیش از 2 میلیارد ریالی در مازندران اشاره کرد و افزود : با توجه به بالا بودن میزان بدهی این افراد ، ستاد دیه قادر به جمع آوری کمک برای آزادی این افراد نیست.

وی افزود : با وجود اقدمات انجام شده برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ، به دلیل گسترش برخی جرائم غیر عمد شاهد افزایش تعداد این نوع زندانیان هستیم.

از سال 1381 همزمان با فعالیت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تا کنون چهار هزار و 563 نفر زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

یک بانوی کارآفرین و مدیر یکی از شرکت های تولیدی مازندران هم در این جشن با تاکید بر این که «زندان جای مادران نیست»، وعده کرده است که یک درصد از درآمد سالیانه شرکت را برای آزادی مادران زندانی استان پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری مازندران هم با طرح این پرسش که چرا محکومان مالی باید زندان باشند ، گفت : معتقدم مجرم مالی اگر دارد ، باید بدهیش را پس بدهد و اگر ندارد زندان نمی تواند محکومیت خوبی باشد و باید آزاد شود.

حجت اسلام محمد علی تقوی فرد افزود : من از عملکرد دستگاه قضایی در مورد محکومین جرائم مالی و زندانی کردن آنان راضی نیستم.

تشکیل کمیته ویژه زندانیان مالی کسب و کار در مازندران

استاندار مازندران هم در این جشن 50 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد کمک کرد و گفت : جشن گلریزان فرصتی برای انجام کار خیر و شاد کردن خانواده هاست.

محمد اسلامی افزود : همسو با رویکرد دولت و عملیاتی کردن مقوله ایجاد شغل ، کمیته ویژه حمایت از زندانیان جرائم مالی متشکل از صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی در استان شکل می گیرد.

وی گفت : دولت نیز از محل تسهیلات کمک خوبی برای فعالیت دوباره واحد های تولیدی که صاحبان آنان به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می برند ، در نظر می گیرد.

a

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۲۳۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.