English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استفاده از ظرفیت ائمه جماعت برای برپایی جشن‌های گلریزان

اعضای ستاد دیه استان اردبیل به منظور جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در تلاشند با تبیین فعالیت‌های این مجموعه در مساجد همراهی بیشتر خیرین را در امر آزادی محکومان غیرعمد فراهم نمایند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های گلریزان در استان اردبیل اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان با حضرت آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اردبیل دیدار کردند.

در این ملاقات یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه اردبیل در سخنانی گفت: هم‌اکنون 769 زندانی غیرعمد در سطح زندان‌های این استان به سر می‌برند که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین و مسوولان زمینه تعداد زیادی از این مددجویان در ماه ضیافت الهی فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از حبس اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات معیشتی با محکومیت مالی در زندان هستند که این امر موجب آسیب رساندن به جامعه و بنیان خانواده‌های این  دسته از زندانیان می‌شود، برای همین منظور در ماه مبارکی که مسلمانان به تذهیب قلوب اهتمام دارند، برای سلامت فکری و ذهنی هموطنان بسیاری که بابت تنها بی‌پولی در بند حضور دارند اقدامات ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم که بخشی از این برنامه‌ها با دعوت از عموم مردم در قالب آیین‌های گلریزان آزادی و بخشی هم با پخش روزانه برنامه‌های زنده تلویزیونی مدیریت می‌شوند.

خدادادی مبلغ محکومیت 769 زندانی جرایم  غیر عمد استان را  رقمی بالغ بر 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه تعداد ورود به زندان‌ها بابت نابسامانی درحوزه اقتصادی درحال افزایش است و علی‌رغم این که هر سال با کمک‌های خیرین و ستاد دیه استان  بسیاری از مددجویان غیرعمد از بند زندان آزاد می‌شوند اما همچنان روند بازگشت به زندان ادامه دارد که در این زمینه نهادهای ذیربط به عنوان مسئول اصلی و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی منجمله ائمه جمعه و جماعت نقش مهمی در کاهش آن بر عهده دارند.

آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل نیز با تقدیر از تلاش ستاد دیه در آزادی 327 زندانی واجد شرایط در سال 96  اظهار کرد: نبود والدین در کنار فرزندان سبب تشدید آسیب‌های اجتماعی شده و فرزندان این محبوسان نیازمند که والدین‌شان به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان حضور دارد بعضا آسیب‌های جبران ناپذیر رفتاری و روانی می‌بینند.

وی با تاکید بر اینکه نبود والدین در کنار خانواده نه تنها برای یک خانواده بلکه برای خانواده‌های بسیاری مشکل‌آفرین است، افزود: انتظار می‌رود امسال با مشارکت عمومی بستر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیشتری نسبت به ماه مبارک رمضان سال گذشته دراستان فراهم گردد.

عاملی یادآور شد: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد امر مقدسی است که انتظار می‌رود خیرین استانی، کشوری و یا افرادی که می‌توانند به این امر مهم کمک کنند در این آیین معنوی حضور یابند.  بنده اگر در مسوولیت‌های  اجرایی نبودم، بی‌شک به دلیل ثمرات پربرکت آن در مسیر کمک به آزادی  زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری فعالیت داشتم، چرا که این امر نیک نه فقط یک فرد و نه حتی یک خانواده بلکه سلامت اجتماعی افراد بسیاری را تضمین می‌کند. اما در مسئولیت فعلی در اولین فرصت جلساتی را با ائمه جمعه شهرستانها  با محوریت فرهنگ سازی برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار خواهیم کرد.

a

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۲۶
تعداد کلیک: ۱,۱۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.