English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 10679 زندانی غیرعمد در سال 96

سال گذشته خیرین ایران اسلامی با کمک‌های نقدی خود زمینه آزادی ده هزار و 679 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، از مددجویان آزاد شده 10349 نفر را مردان و تعداد 330 نفر را زنانی شامل می‌شوند که به دلیل ناتوانی در تامین بدهی مالی  یا دیات ناشی از حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی روانه حبس شده بودند.

در تفکیک جرایم این دسته از محبوسان می‌توان گفت 1017 نفر به دلیل ناتوانی در اعطاء دیه و مابقی به علت عسر در پرداخت بدهی‌های مالی ناشی از تعهدات چک و مهریه در بند حضور داشتند.

مجموع بدهی 10679 زندانی یاد شده، رقمی معادل ده هزار میلیارد ریال بود که نمایندگی‌های ستاد دیه با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش تا حدود 38 درصد مبلغ را از اولیاءدم و شکات خصوصی گذشت اخذ نموده‌اند.

در فرآیند آزادی مددجویان سال گذشته، خانواده‌ این زندانیان تا 5 درصد از کل محکومٌ‌به را خودشان تامین و مابقی از طریق کمک‌های ویژه ستاد دیه یا محل تسهیلات بدون سود این نهاد حمایتی پرداخت شده است.

استان خراسان رضوی با استخلاص 1040 زندانی واجد شرایط بیشترین آزادی‌ها را به خود اختصاص داده و گیلان و تهران در مجموع با 2025 آزادی در رتبه‌های بعد قرار دارند.

بدهکاران ناشی از صدور چک‌های بلامحل با 6739 محبوس در راس محکومان قرار داشته و در مقابل مددجویان نفقه با 412 زندانی، کمترین آمار عددی را در این جدول دارند.

انتهای پیام /

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۷۰۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.