English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اقدامات ستاد دیه لبیک به ندای رسول الله است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خدمات حمایتی ستاد دیه کشور در کمک به افتادگان، لبیک به ندای رسول الله صلوه‌الله‌علیه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاددیه کشور در سفر به سمنان، با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی فقیه این استان دیدار کرد.

وی با اعلام اینکه در سال 96 با همت مردمی بیش از 10 هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های کشور آزاد شده‌اند، اظهار کرد: از محل اعتبارات مردمی و به پشتوانه برگزاری جشن‌های گلریزان سراسری از سال 1369 تا به امروز بیش از 110 هزار زندانی که تنها بابت ناتوانی در پرداخت بدهی در بند بودند آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشته‌اند.

جولایی با تقدیر از تلاش‌های مسئولین و مساعدت بی شائبه ائمه جمعه افزود: هم اکنون بیش از 12 هزار زندانی محکوم به پرداخت دیه و بدهی‌های ناشی از تعهدات مهریه، نفقه و چک‌های بانکی در بند حضور دارند که اعتقاد داریم به دلیل جایگاه ویژه روحانیت در کشور و صد البته ارشاد عالمان عامل در ایام و آیین‌های دینی و در راس آن‌ها روزهای پر برکت ماه رمضان، ضمن کاهش جمعیت فعلی از ورود بسیاری از هموطنان به زندان پیشگیری خواهیم نمود.

در ادامه این ملاقات آیت‌الله شاهچراغی نیز در سخنانی فعالیت‌های ستاد دیه در حبس زدایی را مظهر امور معروف مطرح کرد و گفت: کار در راستای دست‌گیری از نیازمندان و همیاری افتادگان، لبیک گفتن به ندای رسول الله صلوه‌الله‌علیه است که فرمود «ارحموا أهل الأرض یرحمْکُم أهلُ السّماءِ ؛ به گرفتاران روی زمین رحم کنید تا آن که در آسمان‌ است به شما رحم کند».

وی گره‌گشایی از کار خلق را یک توفیق الهی عنوان نمود و افزود: طبق این تاکید یا بهتر است بگوییم تضمین نبوی حمایت از مستمندان دوستی خداوند و آسایش دو  گیتی را به همراه دارد. به راستی رجوع نیازمند به ما یک نعمت است که رفع نیاز از او در اوج مشکلات به ذات خودش، یک خیر کثیر بشمار می‌آید.

امام جمعه شهر سمنان یادآور شد: در حوزه رسیدگی به وضعیت دربندان دردمند ستاد دیه افراد غیربزهکار و ناتوان را نه فقط از یک محوطه بسته، بلکه به تعبیر حضرت موسی علیه‌السلام از قبر رهانیده و در واقع آن‌ها را نعمت حیات می‌بخشد. نعمتی که اجر آن تنها در نزد خالق باریتعالی بوده و پاداش نشاندن شوق آزادی در قلب یک زندانی یا نشاندن ذوق رهایی در چشم خانواده‌های چشم انتظار آن‌ها فعلی نیست که با محاسبه‌های زمینی بتوان آن را سنجید و به بیان آورد.

آیت الله شاهچراغی بیان کرد: امیدواریم با همت مردمی و به برکت ایام مبارک ماه رمضان جمعیت زیادی از آمار صد نفری مددجویان جرایم غیرعمد از زندان آزاد و برای خدمت به کشور و کوشش در مسیر رفع مخارج خانواده‌های خود بیش از گذشته اثرگذار باشند. افرادی که برای مدتی تقدیرا یا تنبیها محروم از نعمت آزادی بودند.

s

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۲۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • امید
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۳۳
  • 0
  • 0
    0

سلام و درود به روح امام خمینی وسلا وصلوات به شهیدان اسلام که ما لایق ادامه راه آنها نبودیم وسلام به شما که با انجام کارهای خدا روح شهدا را شاد میکنید ...بنده مستاجر بیکار هستم سال 92وامی را از قرضالحسنه بسیجیان کوهدشت لرستان گرفتم به هر دلیل نتوانستم اقساط
را پرداخت کنم که تمدیش کردنند اینبار شده بیست میلیون مقداری از آن را دادم باز جا ماندم بنده را جلب کردند وزندانی کردند که با ضمانت برادرم بیرون آمدم تمام استعلامها مبنی بر اینکه من هیچ ندارم از ارگانها وبانکها بردم که قسط بندی کردند شده سی میل

  • امید
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۳۶
  • 0
  • 0
    0

که شده سی میلیون حال ندارم بدهم بخدا رهن خونه هو ندارم کمکم کنید مرا زندان نبرند چون دوپسر دارم بخدا اول خدا رادارند بعد اگر خودم کارگری کنم شام دارند تلفنم09900607302وشماره کارتم5894631503645533بنام ملثی منفرد بخدا نزدیکه هم خودم هم بچه هامو بکشم


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.