English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اعتمادسازی رکن اصلی جذب وجوهات مردمی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل اردبیل در گلریزان آزادی 18 نفر از محکومان مالی این استان گفت: اعتمادسازی از سوی ستاد دیه رکن اصلی جذب وجوهات مردمی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) دومین آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اردبیل با حضور یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل، مراد فتحی مدیرکل زندان‌ها، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد و جمعی از خیرین در زندان مرکزی اردبیل برگزار شد.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان و نایب رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان در این مراسم گفت: تعامل با خیرین و جلب اعتماد آن‌ها از جمله ملزومات حیات مجموعه مردمی ستاد دیه است که بی توجهی به آن ضمن ابقای بسیاری از بدهکاران غیربزهکار در زندان، شرایط ادامه فعالیت این نهاد حمایتی را نیز تهدید خواهد کرد. این وظیفه کارکنان ستاد دیه است که اطلاعات لازم را به نحوی در اختیار خیرین قرار دهند که آن‌ها با طیب خاطر مبالغ خود را برای امر آزادی دردمندان دربند اهداء کنند.

خدادادی تاکید کرد: به طور قطع اگر افراد متمکن نسبت به نیازهای زندانیان تحت حمایت ستاد دیه و خانواده‌های مضطر و منتظر آن‌ها آگاهی کافی را داشته باشند، به دلیل عواقب دردناک عدم حضور سرپرست خانواده در شرایط فعلی و اقتصادی کشور در رفع این نیازها پیش قدم خواهند شد.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان با اشاره به فرا رسیدن رمضان و لزوم بهرمندی از ظرفیت‌های معنوی این ماه مبارک گفت: یکی از سنت‌های ماه میهمانی خدا، دستگیری از نیازمندان است که در این راستا محبوسان جرایم غیرعمد بهترین و با الویت‌ترین گزینه‌ها برای دستگیری هستند که تبلیغ دز این امر خیر نیز دامنه مشارکتهای عمومی را افزایش خواهد داد.

خدادادی با اشاره به مردمی بودن ستاددیه افزود: سه دهه فعالیت این نهاد مردمی و توفیقات آن در عرصه پیشگیری و درمان ثابت می‌کند نحوه خدمات دهی به خانواده آسیب پذیر زندانیان نیز می‌تواند با حمایت عمومی خیرین مدیریت و کنترل شود.

خدادادی عمل به قوانین را بهترین راه پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها برشمرد و گفت: عمل به مقررات کم هزینه‌ترین و کاربردی‌ترین راه پیشگیری از انباشت خیل جمعیت کیفری است که این موضوع در قبال زندانیان غیرعمد اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان درخصوص عملکرد آزادی زندانیان غیر عمد اردبیل در سال‌جاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه به همت ستاد دیه استان با تکیه بر کمک خیرین، تسهیلات بدون سود بانکی و البته گذشت رضایتمندانه برخی از شکات 23 نفر از محکومان مالی غیرعمد با مبلغ محکومیت بیش از 18 میلیارد ریال از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده هفتم خرداد ماه (مصادف با دوازدهم ماه مبارک رمضان) نخستین جشن گلریزان این ستاد در سالن ولایت حضرت عباس (ع) شهر اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶
تعداد کلیک: ۱,۱۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.