English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پیشگیری از ورود ناخواسته به زندان اولویت اصلی ستاد دیه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل توجه به موضوع آموزش عمومی در ستاد دیه را یک الویت اصلی برای این مجموعه تعریف کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اولین جلسه کمیته هماهنگی برگزاری جشن‌های گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان با حضور یوسف خدادادی، معاون اجتماعی دادگستری کل و نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاددیه اردبیل، مراد فتحی مدیر کل زندانها و کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی این نهاد مردمی در محل ستاد دیه استان برگزار شد.

خدادادی در این مراسم یکی از سنت‌های حسنه ایرانیان در ماه مبارک رمضان را کمک به نیازمندان مطرح کرد و گفت: مردم نوعدوست کشورمان در ماه مبارک رمضان با برپایی آیین‌های مختلفی چون جشن‌های گلریزان در راستای انفاق در راه خدا و با نیت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تلاش‌هایی خالصانه دارند که با این اقدام خود  بذر مهربانی و عاطفه را در قلب‌های افرادی می‌کارند که بوستان امیدشان زرد و فسره است.

خدادادی ادامه داد: تاثیرات زندان برروی افرادی که به واسطه ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان  به سر می‌برند اگر از لحاظ مادی با مشکلات متعددی که دارند حل شود در قبال آبرو و حیثیت بسیاری از افراد غیر قابل جبران است. در نگاه عده‌ای که واقف به امور یک زندانی هستند شاید حبس فردی توجیه شود اما در غالب موارد آن‌هایی که گرفتار بند زندان می‌شوند در مظان خیلی‌ها انسان‌هایی تعریف می‌شوند که قطعا مشکلی داشته و دارند که عاقبت‌شان این سلول‌های بسته و فلزی است. حال اینکه در قبال بدهکاران مالی و دیات می‌توان گفت این‌ها نیازمندان آبرومندی هستند بسیاری از آن‌ها ناخواسته و تنها بر حسب ناتوانی مالی گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان دغدغه زیادی در کاهش جمعیت کیفری استان دارد، عنوان کرد: محدودیت فضای زندان‌ها و مشکلات مربوط به خانواده زندانیان از جمله مسایلی است که ما را برای کاهش جمعیت زندانیان سوق می‌دهد و در این راستا هرچند تلاش‌های زیادی صورت می گرفته و برنامه‌ریزی‌های مدونی تنظیم شده اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

در ادامه این جلسه، مراد فتحی مدیر کل زندان‌ها و دبیر هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: ماه رمضان هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ جمعی فرصت مناسبی است برای جذب کمک‌های مردمی در راستای افزایش سلامت روانی و صد البته سلامت اجتماعی که این مهم در عیان‌ترین وضعیت خود در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان می‌تواند تعریف شود.

وی افزود: وقتی قرار است از رنج پدر و مادر سالمندی صحبت کنیم  که تنها آرزوی آن‌ها آزادی فرزندشان از زندان است و یا از گرفتاری تازه عروسی بگوییم که جهیزیه خود را می‌فروشد تا همسر در بند خود را نجات دهد چگونه می‌توانیم  در کنار خانواده خود شاد باشیم حال اینکه همنوع ما در چنین رنج و محنتی بسر می‌برد. به عنوان یک انسان فارغ از ملیت و موضوع دیانت بیاییم شادی‌های خود را با دیگران سهیم کنیم.

مدیر کل زندانهای استان با دعوت از مسوولان دستگاهای اجرایی وخیرین در اجرای این برنامه معنوی و ارزشی تصریح کرد: امیدواریم با همراهی همه مسوولان استان ، خیرین، نیکوکاران و عموم مردم جشن امسال بتواند زمینه خوبی را برای آزادی جمعیت زیادی از 380 محکوم غیرعمد حال حاضر زندان‌های استان را فراهم نماید.

کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان نیز از آزادی 16 نفر از زندانیان غیر عمد در سال جاری خبر داد و گفت: مبلغ بدهی این افراد رقمی بالغ بر 14میلیارد ریال بود تمامی این مددجویان تا پایان فروردین ماه از بند زندان رهایی یافتند.

وی با اعلام گزارشی از برنامه‌های ویژه این مجموعه حمایتی در ماه ضیافت الهی افزود: گلریزان در واقع کاشتن گل امید در چله تابستان گرم و سخت است که با رویش از شاخسار زندگی هم باغ را بقا می‌دهد و هم سبب خشنودی قلبی باغبان خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یادآور شد: نخستین جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد هفتم خرداد ماه مصادف با دوازدهم ماه مبارک  رمضان در سالن ولایت حضرت عباس (ع) استان اردبیل  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۲۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.