English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 20 درصد از زندانیان غیرعمد استان سیستان و بلوچستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: با آزادی 10 زندانی جرائم غیرعمد این استان شاهد کاهش 20 درصدی محکومان تحت حمایت این نهاد حمایتی هستیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رحمدل بامری در جلسه هیات امناکه به ریاست حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: 6 مورد از پرونده‌های مختومه مربوط به محکومان مالی ناشی از چک و مابقی مربوط به بدهکاران مهریه و مفقه است.

وی افزود: مجموع بدهی این دسته از مددجویان واجد شرایط رقمی بالغ بر 6 میلیارد و 483 میلیون ریال بود که در فرآیند رسیدگی نزدیک به 3 میلیارد ریال از سوی شکات و اولیاءدم گذشت و مابقی مبالغ نیز به همت خیرین تامین گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه محکومان غیرعمد این استان در 6 زندان زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار نگهداری می‌شوند، یادآور شد: در حال حاضر 66 زندانی نیازمند در سطح ندامتگاه‌های یاد شده تحمل حبس می‌کنند که این افراد به دلیل فقر بومی و عدم پشتوانه مالی برای چشیدن طعم آزادی تنها به حمایت نیکوکاران نیک اندیش کشور چشم دارند. افرادی که به قدر توانایی علی‌رغم مشکلات معیشتی برای جبران بخشی از بدهی ضمن قرض گرفتن با فروش اقلام اساسی خانه‌های خود نیز پرداخته‌اند.

وی رعایت حال آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا واقعه کارگاهی را از الویت‌های این نهاد مردمی مطرح کرد و گفت: در بدهی‌های ناشی از دیات وقتی فردی سلامت خود را باسطه کم دقتی یا بی توجهی فردی از دست می‌دهد ما لااقل در این استان کمتر بر اخذ گشذت تمکز داریم. چون نگاه ما حمایت از فرد خسارت دیده است. خسارتی که حال ممکن است علاوه بر جسم و جان فرد مال و دارایی او را نیز تهدید کند. برای همین از ظرفیت علمای دینی، ریش سفیدان طوایف و قبایل منطقه‌ای درخواست داریم موضوع صلح و سازش را با رعایت حال هر دو طرف یک دعوی لحجاظ کنند. البته با فرهنگ مردم مهربان این خطه از کشور معمولا شکات خصوصی از بخش قابل توهی از محکوم‌به گذشت کرده و با رعایت حال فرد دربند و خانواده چشم انتظار او نهایت همکاری را با این مجموعه دارند.

بامری با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در امر حبس‌زدایی بیان کرد: کمتر از یک ماه تا ضیافت الهی زمان داریم که امسال هم به مانند سال‌های قبل برنامه‌ریزی شده تا ضمن برپایی آیین‌های متعددی در وسعت استان پهناوری چون سیستان و بلوچستان در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی نیز برنامه‌های ارزشمندی برای حاضرین در این مراسم اجرا کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن گلریزان در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های این استان خبر داد و افزود: نخستین برنامه گلریزان 29 اردیبهشت ماه به میزبانی مسئولین و مردم نوعدوست شهرستان مرزی میرجاوه برگزار خواهد شد و در ادامه این جشن‌ها در سراسر استان 188 هزار کیلومترمربعی کشورمان تا پایان ماه رمضان تداوم خواهد شد.

انتهای پیام /

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۷:۳۸
تعداد کلیک: ۱,۱۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.