English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پرونده سانحه اتوبوس زایران همدانی روی میز ستاد دیه

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: رسیدگی پرونده سانحه رانندگی اتوبوس حامل زائران همدانی به مرقد مطهر حضرت زینب کبری سلام‌الله در دستور کار ستاد دیه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، یدالله روحانی منش،  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهمترین پرونده در دست بررسی این ستاد متعلق به سانحه رانندگی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران مرقد حضرت زینب سلام الله علیه در سوریه است که راننده سهل انگار آن با بدهی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی دیه مسافران خود همراه شده است.
وی اضافه کرد: در این سانحه رانندگی بر اثر برخورد اتوبوس حامل زائران ایرانی با یکدستگاه خودرو سه نفر از سرنشینان این خودرو فوت و 27 نفر از زائران نیز مجروح شدند.
وی با ذکر اینکه راننده این خودرو هم اینک در زندان است اظهار کرد: خانواده این راننده و عوامل ستاد دیه با برگزاری نشست های مختلف موفق به جلب رضایت خانواده دو تن از متوفیان و 16 نفر از مصدومان و مجروحان این سانحه شدند.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: هر چند بخشی از هزینه درمان مجروحان و مصدومان این سانحه توسط دولت کشور محل حادثه پرداخت شده است و همچنین هزینه پزشکی مصدومان و مجروحان را شرکت های بیمه‌گر پرداخت نموده ولی شخص راننده هنوز به دلیل کم کاری در اخذ برگه سبز مربوط به رانندگان ترانزیت هنوز محکوم به حبس است.
وی تاکید کرد: این راننده 41 ساله محکوم به پرداخت شش میلیارد و 880 میلیون ریال دیه به سانحه دیدگان شده است که قسمتی از آن توسط شاکیان پرونده گذشت شده و افزون بر پنج میلیارد ریال دیگر برای بسته شدن این پرونده نیاز است.
روحانی‌منش در خصوص آخرین وضعیت مددجوی این پرونده گفت: این سانحه در 16 دی ماه سال 91 رخ داد و در دوم تیرماه سال 92 این پرونده در ستاد دیه همدان بازگشایی شد هم اینک این پرونده برای تامین منابع مالی به صندوق مستقل تامین خسارت های بدنی ارسال شده است.
وی در پایان در خصوص تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان گفت: در حال حاضر 67 شهروند همدانی به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان محبوس هستند که 38 پرونده مربوط به دیه ناشی از فوت و 29 پرونده مربوط به دیه ناشی از جرح می‌باشد.

۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۵۹
تعداد کلیک: ۲,۲۷۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.