English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 3 هزار زندانی غیرعمد با کمک خیرین اردبیلی

از ابتدای تاسیس ستاد دیه در استان اردبیل در سال 81 بیش از سه هزار زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند.


به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل در جلسه هیأت امنای ستاددیه استان که صبح امروز (26 فروردین)  به ریاست یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: ستاد دیه استان در طول شانزده سال فعالیت خود زمینه آزادی 3192 نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را با مبلغ بدهی بالغ بر 120میلیارد و 878 میلیون تومان فراهم نموده است.

وی در خصوص عملکرد سال گذشته این نهاد مردمی نیز اظهار کرد: در سال 96 تعداد 337 محبوس واجد شرایط با مبلغ محکومیت 286میلیارد و 258میلیون ریال از سطح زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

محبوبی یادآور شد: از مجموع بدهکاران مالی و محکومان دیات به تفکیک جنسیت 10 زندانی زن و 327 محکوم مرد از بند رهایی یافتند که در قبال نوع جرایم ارتکابی این دسته از محبوسان نیز می‌توان گفت 252 زندانی بابت ناتوانی در پرداخت محکومیت‌های مالی ناشی از چک، 73 نفر به دلیل تعهدات مهریه‌های پرداخت نشده و مابقی را نیز به علت دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی در بند بسر می‌بردند.

وی در خصوص تعداد پرونده‌های مطرح شده در جلسات هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان گفت: در سال 96 تعداد 29جلسه توسط هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان برگزار شد که 615 پرونده در این جلسات مورد رسیدگی قرار گرفت که ازاین تعداد  607 فقره تایید و 8 فقره به علت داشتن سوابق کیفری رد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل به افزایش میزان گذشت شکات در پرونده‌های سال  96 اشاره کرد و گفت: با تلاش واحد مددکاری و با همیاری اعضای شورای حل اختلاف نمایندگی ستاددیه استان از 169 شاکی خصوصی به میزان 81 میلیارد و 786میلیون ریال گذشت اخذ شده است که این از روحیه ایثار در بین مردم این استان حکایت دارد.

محبوبی افزود: با هماهنگی همکاران قضایی استان تعداد 78 تن از زندانیان مالی نیز با به مبلغ 123 میلیارد ریال از طریق ظرفیت‌های حکم اعسار و تقسیط محکوم‌به از سوی دستگاه قضایی استان آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاددیه استان از افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی در جشن‌های گلریزان خبرداد و گفت: مردم اردبیل تنها در همایش بانوان نیکوکار استان که در سال گذشته برگزار شد مبلغی معادل 9 میلیارد و 651میلیون  ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند که این رقم در نسبت به مدت مشابه سال 95 رشدی تقریبا 40 درصدی دارد.

انتهای پیام/ 

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۳۱
تعداد کلیک: ۱,۲۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.