English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افت قیمت املاک پیرمرد زنجانی را به بند کشید

پیرمرد زنجانی که در میدان تره‌بار خرید و فروش میوه می‌کرد، در پی خرید یک مغازه و افت قیمت املاک متضرر خسارتی چند میلیونی می‌شود و از آبان ماه سال گذشته در حبس به‌سر می‌برد.

به گزارش ایسنـا، «حیدر - الف» از سال‌ها پیش شروع به حجره‌داری و خرید و فروش میوه در میدان تره بار شهر زنجان کرده بود. وی که با تجارب کارگری در سال ۶۳ و با سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار تومانی شروع به کار کرده بود، برای خودش در کنار عرضه میوه، در همان حوالی مغازه، خرید و فروش می‌کرد.

نامبرده تا سال‌ها پیش درآمد خوبی داشت و از محل کارش رزق خانواده هفت نفره خود را تامین می‌کرد، اما اگر موضوع نوسانات قیمت میوه را کنار بگذاریم، به دلیل بیماری دیابت در این اواخر، قدرت زیادی جهت فعالیت نداشت.

این مرد ۶۵ ساله که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ بود و طبق گواهی پزشکی تحت درمان دارویی قرار دارد، در راستای خرید یک مغازه و در عرض یک هفته افت قیمت املاک، متضرر خسارتی چند میلیونی شده و حتی قادر نمی‌شود ملک را برای تامین حداقلی معیشت با قیمتی بسیار نازل‌تر از آنچه خریده، به فروش برساند.

این اتفاقات در شرایطی است که آقاحیدر بابت این معضل بزرگ نظارت کافی را نسبت به سرمایه اصلی خودش که میوه‌های در انبار است نداشته و با فاسد شدن بخش عمده ای از محصولات در شرایطی که او حتی یک بار هم پایش به هر عنوانی به دادگاه باز نشده بود، بعد از روند آمد و رفت‌های بسیار بابت بدهی شاکی خصوصی که یکی از مشتریان او بود و به دلیل ابتیاع ملک تجاری تا میزان ۸۶ میلیون تومان، بدهکار می‌شود.

اگر چه تغییرات فاحش ملک برای طلبکار این پرونده معلوم و فقدان سرمایه نزد آقاحیدر محرز بود و طلبکار ۲۰ میلیون تومان از بدهی اش را ندید گرفته بود، ولی با این وجود طلبکار مابقی طلب خود را مطالبه‌گر است.

با وجود تلاش خانواده و بویژه دختران این مددجو و مطالبه‌ای که در توان این مرد زحمت‌کش زنجانی نبوده، این بدهکار بابت ۶۰ میلیون تومان از آبان ماه سال گذشته گرفتار حبس شده است.

براساس این گزارش، خیرینی که تمایل به آزادی این زندانی نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با ورود به درگاه اینترنتی به آدرس https://idpay.ir/setad-diyeh واریز کرده و در ثواب این کار نیک شریک باشند.

انتهای پیام /

۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ۰۸:۵۶
تعداد کلیک: ۱,۲۹۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.