English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 14 زندانی غیرعمد در استان زنجان

از ابتدای سال با تلاش ستاد دیه 14 بدهکار مالی استان زنجان از بند زندان آزاد شدند. افرادی که پرونده آن‌ها به دلیل موانع قضایی با مشکل مواجه و بابت تعطیلات رسیدگی‌ به آن‌ها متوقف شده بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با توجه به بخشنامه رییس قوه قضائیه در راستای اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری قضات شریف محاکم قضایی با الویت بیشتری ضمن تسریع در روند رسیدگی به پرونده مددجویان این نهاد حمایتی در امر پیشگیری از ورود افراد به زندان‌‎ها و بویژه اعمال مجازات‌های جایگزین حبس در قبال محکومان جرایم غیرعمد، در حال حاضر ندامتگاه‌های استان زنجان در مقایسه به سال‌های گذشته وضعیت مطلوب‌تری داشته و در شرایط فعلی هرچند آمار کمی نیست اما در کل استان تنها 8 زندانی بدهکار دیه ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی وجود دارد.

با عنایت به محبوسان مالی ناشی از بدهی‌های غیرکلاهبردری با احتساب 8 زندانی مربوط به دیات در کل 248 زندانی غیرعمد با میانگین بدهی بالغ بر 35 میلیون تومان در زنجان در بند بسرمی‌برند.

101 زندانی کمتر از شش ماه حبس در این استان در آستانه نوروز به مرخصی منجر به آزادی رفتند که جمعی از این افراد مددجویان غیرعمدی هستند که بابت بدهی کم یا عدم وجود مشکلات اداری با پیگیری شخص زندانی فرآیند آزادی آن‌ها نزدیک است.

از پنجم فروردین امسال با پیگیری کارکنان ستاد دیه و همیاری مددکاران زندان‌ها تعداد 14 زندانی غیرعمد  با مبلغ بدهی بالغ بر 9 میلیارد و 244 میلیون ریال از بند زندان نجات یافتند که از این میزان 31 میلیارد و 982 میلیون ریال توسط شکات گذشت شده است.

انتهای پیام/

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۰۵
تعداد کلیک: ۱,۲۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.