English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نرخ بیمه شخص ثالث اعلام شد

نرخ پایه حق بیمه شخص ثالث در سال‌جاری برای پوشش تعهدات بدنی (دیه) تا سقف سه میلیارد و 80 میلیون ریال و برای تعهدات مالی تا میزان 77 میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، امسال حق بیمه خودروهای شخصی از 836 میلیون تومان شروع و برای خودروهای بالای چهار سیلندر تا میزان یک میلیون و 324 هزار تومان تعریف شده است.

حق بیمه رانندگان آژانس و مسافرکش درون شهری تا 10 درصد و برای دارندگان تاکسی و مسافرکشان برون شهری تا 20 درصد بیش از نرخ وسایل نقلیه مشابه معین شده است.

برای موتورسیکلت‌ها رقم حق بیمه از 276 هزار تومان تا 299 هزار تومان تعیین شده که با عنایت به گازی بودن یا دنده‌ای بودن وسیله‌نقلیه رقم آن متفاوت است.

خودروهای بارکش بنابر ظرفیت بارگیری نرخ بیمه متفاوتی دارند که این میزان برای دارندگان بارکش‌هایی بیش از بیست تن، دو میلیون و 466 هزار تومان مقرر شده که بیشترین میزان حق بیمه نیز به صاحبان این وسایل نقلیه اختصاص دارد.

با توجه به اینکه طبق قانون جبران کسری پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث در بخش تعهدات بدنی که ناشی از افزایش مبلغ ریالی دیه باشد بر عهده صندوق تامین خسارت های بدنی قرار گرفته است، اخذ الحاقیه افزایش تعهدات بدنی برای همه بیمه نامه‌های قبلی، منتفی است.

گفتنی است، در بخشنامه صادره از سوی رییس قوه قضاییه مبلغ دیه در سال‌جاری به میزان 231 میلیون تومان برای ماه‌های عادی و مبلغ 308 میلیون تومان برای ماه‌های حرام مقرر شده است.

انتهای پیام /

۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۰۲
تعداد کلیک: ۱,۴۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.