English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خشکسالی کشاورز ۵۲ ساله را روانه زندان کرد

کشاورز ۵۲ ساله شیرازی که به دلیل کم آبی و خشکسالی قادر به ادامه کارش آباء و اجدادی خود نبود، با یک بدهی ۲۰ میلیونی روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، این مرد عائله‌مند که سرپرستی یک خانواده 5 نفره را نیز بر عهده دارد به دلیل خشک شدن آب چاه‌های زیرزمینی روستای محل سکونت‌شان در توابع یکی از شهرستان‌های استان فارس ناچار به ترک شغل کشاورزی شده و در راستای تامین مخارج امرار معاش با 10 میلیون تومان پس انداز خود به فعالیت در خرید و فروش ادوات باغبانی می‌کند.

در این راستا پس از 6 ماه فعالیت نامبرده اقدام به خرید یک دستگاه مینی‌سورتیگ (دستگاه نگهداری میوه و مرکبات) به مبلغ 23 میلیون تومان کرد که مبلغ 3 میلیون تومان آن را پرداخته و مابق را طی صدور یک فقره چک به شرکت تولیدکننده کالا متعهد می‌شود.

اما متاسفانه به دلیل ورود کالاهای مشابه خارجی بعضا ارزان قیمت اما بی‌کیفیت و نداشتن تجربه و عدم سوددهی کافی فرد یاد شده مجبور به عودت دستگاه به شرکت شده اما کارخانه تولید کننده بابت مدتی که دستگاه در اختیار مددجو بوده و همچنین از آنجایی که دستگاه عودت شده در حمل دچار نقص شده بود شرکت چک 20 میلیون تومانی مددجو را که بابت خسارات وارده صادر شده بود به اجرا گذاشته و این کشاورز سرپرست خانواده بعد از عمری زندگی شرافتمندانه بابت ناتوانی در پرداخت مبلغ راهی زندان می‌شود.

طبق تحقیقات بعمل آمده از سوی ستاد دیه اگرچه بابت مشکلات جسمانی و انجام مراحل درمانی این فرد مرخصی‌هایی را داشته اما بابت همین مبلغ پرداخت نشده و ناتوانی در تامین آن او از خرداد ماه سال گذشته تا کنون گرفتار بند زندان است.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۲۹
تعداد کلیک: ۱,۲۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.