English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 175 زندانی غیر عمد لرستانی از ابتدای سال

مدیرعامل ستاددیه لرستان در جمع خبرنگاران گفت: با مساعدت نیکوکاران از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 175 زندانی غیرعمد از زندانهای این استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در خصوص جرائم این تعداد مددجوی آزاد شده هر چند موضوع تصادفات رانندگی با افزایش و زندانیان مربوط به مهریه و نفقه با کاهش همراه بودند، اما هنوز محکومان مالی در این استان بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را به خود اختصاص داده است.

توکل شاکرمی مدیر عامل ستاددیه استان لرستان، با اشاره به فقدان نیت مجرمانه مرتکبان این قبیل مددجویان گفت: ما همواره  شاهد هستیم تعدادی از افراد که در زندانها به‌سر می‌برند هر چند ممکن است در مواردی سهل انگاری هم کرده ‌باشند، برای مثال در گرفتن یا تمدید بیمه نامه کوتاهی نموده باشند، اما غالب این افراد خانواده‌ای آبرومند داشته و اشخاص زندانی هم در بیشتر موارد از متدینین جامعه هستند.

شاکرمی با بیان این نکته که ماندن این افراد در زندان  نه تنها هیچ سودی به‌حال آنها و شکات پرونده نداشته، افزود: جدای از تاکیدات اسلامی مبتنی بر سازش با بدهکار، تجربه نشان می‌دهد حبس کسی که صرفا به دلیل عدم استطاعت مالی در حبس به سرمی‌برد نه تنها برای شخص طلبکار خود از موجبات تضرر است بلکه، همواره مبداء بروز مشکلات فردی برای زندانی و آسیب‌های اغلب جبران ناپذیر اجتماعی متعددی برای کشور به دنبال دارد.

مدیرعامل ستاددیه در خصوص رسالت این نهاد مردمی در زمینه تعامل سازنده با شکات، اولیاء‌دم و طلبکاران اظهار داشت: ستاد دیه با همت شهید والامقام لاجوردی و نیت خیر بانیانی تشکیل شد که همواره در تلاش بوده و هستند با لحاظ شرایط دو طرف پرونده ضمن اخذ گذشت حداکثری و البته رضایتمندانه این نگاه را در جامعه تعمیم دهند که که حبس نیازمند همواره مذموم بوده و مجازات یک فرد تنها نباید به زندانی کردن او محدود گردد.  

وی ضمن اعلام گزارشی کوتاه از مجموعه اقدامات این ستاد در بحث نحوه و میزان گذشت‌های اخذ شده گفت: از کل مبلغ بدهی افراد آزاد شده در طی سال جاری با رایزنی شورای حل اختلاف وی‍ژه ستاددیه استان، مبلغ 5 میلیارد و پانصد هزار تومان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شده که این امر نشان از فرهنگ بالای بخشش و ایثار در جامعه ما دارد.

مدیرعامل ستاددیه استان شکات متشخص بسیاری از پرونده‌ها را اولین خیرین این نهاد مردمی و از جمله تسهیل کنندگان بزرگ فرآیند آزادی دانست و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 175 نفر با مبلغ بدهی بیش از 11/5میلیارد تومان از زندان آزاد شده‌اند که این تعداد شامل 8 نفر خانم و 167 نفر مرد بودند.

شاکرمی در خصوص آمار تفکیک این زندانین آزاد شده اظهار داشت: 53 نفر از آنها به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه تصادفات و حوادث کارگاهی، 96  نفر با استناد به محکومیت های مالی ناشی از صدور چک و 26 نفر نیز به دنبال تعهدات پرداخت ناشدنی مهریه راهی زندان شده بودند.

۲۰ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۴۶
تعداد کلیک: ۲,۲۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.