English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۶۸درصد زندانیان جرائم غیرعمد با رضایت شاکیان آزاد شده‌اند

معاون ستاد دیه کشور گفت: سال گذشته ۶۸ درصد از شاکیان زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سطح کشور رضایت داده و عامل آزادی این زندانیان شدند.

محمدعلی ساری در گفت‌و‌گوی با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر بخشش و گذشت اظهار کرد: در روایات اسلامی و سخنان ائمه معصومین تأکید فراوانی به بخشش و گذشت فرد خطاکار و نادم شده ‌و کسی که این عمل را انجام دهد، اجری عظیم در پیشگاه خداوند متعال دارد.

وی افزود: برخی از افراد به سبب اتفاقات غیر قابل پیش بینی و غیر ارادی گرفتار زندان شده اند و در این مسیر علاوه بر خود فرد، خانواده وی نیز آسیب جدی را متحمل می شود، در این راستا باید همه مسئولان و خیران از تمامی ظرفیت های خود استفاده کنند.

معاون ستاد دیه کشور تصریح کرد: خیران کشور باید بیش از گذشته با ستاد دیه همکار کنند و امروز یکی از رسالت های مهم خیران در جامعه، کمک به افراد ناتوانی است که از پرداخت دیه خود ناتوان هستند و به همین خاطر در زندان به سر می برند.

ساری با اشاره به وجود خیران اراکی گفت: در شهر اراک خیران بسیاری وجود دارد که در این جشن حضور مستمر خود را در زمینه های خیرخواهانه خود اثبات کردند و با کمک های خیرخواهانه خود زندانیان نیازمند بسیاری را آزاد کردند.

وی افزود: طراوت و شیرینی که خیران از این کار خدا پسندانه چشیده اند در هیچ کجا این حس را تجربه نکرده و خیران با کمک های مالی خود توانسته اند خانواده ای را از فروپاشی و فقر و تنگ دستی نجات دهند.

معاون ستاد دیه کشور تصریح کرد: امیدواریم سایر مردم هم بیایند و در این کار خیر و در این واپسین روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در این کار خیر شرکت کنند.

ساری با اشاره به تاثیرات منفی زندان گفت: با زندانی شدن یک فرد نه تنها آثار سوء برجای می گذارد بلکه افراد و گروه های مختلفی از این امر متاثر می شوند و نخستین فردی که زندان بر او اثر منفی می گذارد خود زندانی بوده و در مراحل بعدی خانواده و جامعه از این امر متاثر مسی شوند.

‌معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه افراد فاضل و صاحب اندیشه گفت: افراد فاضل‌ و صاحبان‌ اندیشه‌ که‌ به‌ عنوان‌ یک‌ مسئولیت‌، متکفل‌ و متعهد به‌ تلاش‌ در جهت‌ اصلاح‌ فرهنگ‌ عمومی‌ جامعه‌ اسلامی‌ شده‌اند، باید بر روی‌ این‌ مسئله‌ بسیار اساسی‌ از فکر و ذهن‌ و وقت‌ خود، سرمایه‌گذاری‌ کنند و ذوق‌، ابتکار، توانائی ها و مهارت های‌ خود را برای‌ به‌ انجام‌ رسانیدن‌ این‌ امر مهم‌ به کار گیرند.

ساری اخلاقیات‌ فردی‌ و اجتماعی‌ را به‌ عنوان‌ مسئله‌ای‌ مهم‌ و تأثیر گذار در سرنوشت‌ و مسیر حرکت‌ یک‌ جامعه‌ نام‌ بردند و گفت: عموم‌ خلقیات‌ مثبتی‌ که‌ می‌تواند یک‌ ملت‌ را از ‌ بیکاری‌، فقر، ذلت‌ و عقب‌ ماندگی‌ نجات‌ بخشد و به‌ اوج‌ پیشرفت‌ مادی‌ برساند، در اسلام‌ مورد توصیه‌ موکد قرار گرفته‌ است‌.

وی افزود: زندانیان با از دست دادن شغل خود، سبب پائین آمدن سطح زندگی خویش می شوند و احتمال به دست آوردن شغل مناسب بعد از آزادی از زندان کاهش می یابد و در نتیجه سبب از دست دادن ابزار مشروع کسب می شود.

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۲۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.