English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سیستان و بلوچستان تنها 70 محکوم غیرعمد دارد

مدیر نمایندگی ستاد سیستان و بلوچستان با اشاره به آزادی 133 نفری زندانیان جرائم غیرعمد این استان در سال 96 گفت: با همیاری خیرین امروز تنها هفتاد محبوس غیرعمد در سرزمین باد و عطش وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رحمدل بامری با اعلام این خبر گفت: رقم بدهی محکومان استخلاص یافته عددی معادل 106 میلیارد و 21 میلیون ریال بود که 6 میلیارد و 465 میلیون ریال به صورت کمک ویژه به مددجویان مستمند و بعضا کپرنشینان توابع شهرستانهای فقیرنشین پرداخت شده است.

وی ادامه داد:3 میلیارد و 940 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی بدون سود، 3 میلیارد و 829 میلیون ریال از طریق خانواده خود زندانیان، 11 میلیارد و 697 میلیون ریال از محل کمک‌های مصوب صندوق خسارت‌های بدنی و مابقی از طریق اخذ گذشت رضایتمندانه از سوی شکات تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد استان سیستان و بلوچستان گفت: 18 نفر از این افراد به علت ناتوانی در پرداخت دیه، 42 نفر به علت محکومیت مالی ناشی از چک و 73 نفر هم بابت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های سراسر استان تحمل حبس می‌کردند.

بامری اعلام کرد: هم‌اکنون 70 زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان پهناور سیستان و بلوچستان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد 14 نفر بابت دیات ناشی از حوادث رانندگی، 27 نفر به علت محکومیت‌های مالی و 29 نفر هم به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در بند زندان حضور دارند.

وی یادآور شد: خدا را شاکریم که توانستیم در آخرین جلسه هیات امناء این ستاد مردمی در اسفند ماه سال گذشتهع موجبات آزادی  9 زندانی واجد شرایط و به عبارتی زمینه خوشحالی نه خانواده چشم انتظار سیستانی و بلوچستانی را با مبلغ بدهی 410 میلیون تومانی فراهم نماییم.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
تعداد کلیک: ۱,۱۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.