English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان باستانی‌کاران بوشهری برای آزادی زندانیان غیرعمد

به همت ورزشکاران و اعضای هیئت پهلوانی شهرستان دشتستان گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آستانه سال نو آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با همکاری هیئت ورزشهای باستانی برازجان و اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان و رئیس و اعضاء شورای شهر برگزار شد و از محل کمک‌های جمع آوری شده در گود زورخانه زمینه آزادی 2 نفر از محکومان غیرعمد فراهم شد.

در این مراسم پس از انجام حرکات ورزشی، سید اسماعیل موسوی در سخنانی گفت: ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراث اصیل ایرانی ریشه در فرهنگ و اسطوره‌های حماسی ساکنان این سرزمین باستانی دارد و یادآور سنت و منش پهلوانان بزرگ آن است. این ورزش که در نگاه عامه مردم تنها یک رشته خاص ورزشی نیست با برقراری سلامت جسم و روح نقش مهمی در پرورش نسل جوان و گسترش فرهنگ ایثار و جوانمردی ایفا نموده است.

وی افزود: اگر به تاریخ این ورزش با قدمت بنگریم مشاهده می‌کنیم که برنامه‌هایی تحت عنوان مراسم گلریزان در حاشیه آن برپا می‌شد که این مقوله از باورهای ریشه‌دار و سنت‌های اصیل مردم این کشور نشات گرفته است. اینکه در مناسبت‌های معینی مانند کشتی گرفتن دو پهلوان برای ترغیب جوانان جهت حضور در این عرصه‌های ورزشی، برطرف کردن کدورت میان پیشکسوتان، امداد به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی یا همین آزادی زندانی موید این مطلب است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار کرد: امسال ستاد دیه استان با جمع‌آوری کمک‌های مردمی توفیق در آزادی 126 زندانی غیرعمدی داشت که بابت بدهی 39 میلیارد تومانی خود برای مدت طولانی دربند بودند. امروز هم در آستانه سال جدید گرد هم آمده‌ایم تا با یاری یکدیگر قدمی هرچند کوچک در راه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد برداریم.

وی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد بوشهر بیان کرد: هم‌اکنون تعداد 111 زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی بالغ بر 18 میلیارد تومان در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که خرسندم اعلام کنم با عواید حاصل از برنامه امشب زمینه آزادی 2 بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری فراهم شده است.

a

a

a

a

انتهای پیام /

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۴:۰۲
تعداد کلیک: ۱,۵۲۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.