English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ستاد دیه، نهادی مردمی و قابل اعتماد است

مدیر کل زندانهای خراسان جنوبی در جلسه هیئت مدیره این نهاد مردمی گفت: ستاد دیه، نهادی مردمی و قابل اعتماد است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، دهمین نشست ستاد دیه استان خراسان جنوبی با هدف بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان و ارائه راهکارهایی جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در محل این ستاد تشکیل شد.

اربابی مدیر کل زندانهای استان در این جلسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم و تکریم از آنها را از جمله الویت‌های خود قرار داده و اهمیت و جایگاه خاص این مهم از جمله افتخارات مسئولین دلسوز نظام است .

مدیرعامل ستاددیه استان گفت: این خدمت برای مسئولین و مدیران توفیقی بزرگ بوده و مسئولینی که در این نظام مقدس مسئولیتی قبول می‌کنند بایستی ضمن انجام تعهدات و خدمت صادقانه این مسئولیت را یک موهبت ازطرف خداوند دانسته و ذکات این موهبت الهی را که همان خدمت به خلق خدا است را سرلوحه امور خود قرار دهند. چرا که گاهی این خدمت صادقانه امید به زندگی را در یک خانواده زندانی رقم زده و به طبع به شکوفایی جامعه می‌انجامد.

وی در خصوص انجام خدمت خالصانه افزود: در این میان ستاددیه که همواره در مسیر بازگرداندن لبخندی بر روی لبان کودکان چشم انتظار زندانیان نیازمند کشور گام برداشته، یک ستاد مردمی و قابل اعتماد برای انجام این امر مهم می باشد.

اربابی در باب خدمت‌رسانی به آیات و روایات مختلفی که برای کمال و سعادت انسان آمده اشاره کرد و افزود: در بررسی میان اسماء و صفات حسنای الهی، نامی را نمی یابیم که مستقیم یا غیر مستقیم به صفت خدمت رسانی خداوند متعال ، اشاره نشده باشد.

مدیرکل زندانهای استان در توضیح این مطلب گفت: در یک نگاه کلی فلسفه آفرینش انسان این است که هر فرد خود را به برتری و کمال ممکنه رسانده و کاستی‌های وجودی خود را با تلاش و انجام اعمال نیکو ترمیم نماید، حال در این راستا اصول و فروع دین اسلام که هرکدام به نوعی با نهضت خدمت رسانی وابستگی و همبستگی دارند، بر منفعت‌رسانی و دستگیری از غیر خود انسان تاکید دارند.

وی با اشاره به حدیث گرانسنگ امام حسین علیه‌السلام که می فرمایند «نیازهای مردم به شما نعمتی است که خداوند به شما داده است» گفت: آن امام عزیز که سرلوحه و سرمشق همه ما نیز در پیروزی انقلاب اسلامی بود در همین زمینه برای پایداری اسلام، خود و خانواده را فدا نمود و ما باید برای رشد کشور ضمن ولایت پذیری و کوشش شبانه روزی باید با اتکا به اصل نوع دوستی دررفع حوائج غیر خود و خانواده خودمان نیز تلاش نماییم.

مدیر کل زندانهای استان خراسان جنوبی خواستار همت بیش از پیش مسئولین ستاد دیه استان، برای حل و فصل مشکلات زندانیان شد و افزود : ما باید برای تغییر در نگرش و شیوه زندگی بزهکاران صبر و تحمل ویژه ای داشته باشیم و با مدیریتی صحیح جلوی آسیب های احتمالی را بگیریم تا با تدبیر صحیح بتوانیم مشکلات زندانی را مدیریت کنیم. چه بسا که چشم امید زندانی و خانواده آنها به زندان و ستاد دیه می باشد و همکاری و تلاش ما نور امید در دل آنها روشن کرده و می تواند نقطه عطفی برای شروع یک زندگی آبرومند باشد.

در ادامه این نشست مدیر عامل و اعضای ستاد دیه استان ضمن ارائه گزارشی جامع از عملکرد و اقدامات صورت گرفته، نقطه نظرات، مسائل و مشکلات حوزه مربوطه خود را بیان کردند.

۱۹ آبان ۱۳۹۳ ۱۴:۱۳
تعداد کلیک: ۲,۵۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.